tisdag 5 oktober 2010

gRaTtIs

.
I fredags fyllde min morfar år. Han skulle firas på lördag.
Jag är ju inte i samma stad, så var iväg på annat firande på lördagen.
Mattias fyllde år på lördag och firades samma dag.

Linda och Johan kom till mig vid 17 och vi åkte sen gemensamt.
Wilmer fick stanna ensam hemma..
Jag tänkte gå på bara fikat, men inte på festen.
Linda och Johan hade tänkt sig samma och ville satsa på lugn helg tillsammans.
Dom kände att det vart något varje helg och ville nu bara ta det lugnt hemma.
 
Vi var framme hos Nettan och Mattias vid 18 och flera var redan där.
Det minglades lite och musik var på.
När fler hade kommit så förbereddes kaffe och två tårtor togs fram också.
Mattias hade öppnat presenter då folk dykt upp.
Linda, Johan och jag la ihop till en present och det blev en flaska gott gott.
Nettan sparade sina presenter och tog fram dom vid fika stunden.
Han fick en flaska gott gott av henne också.
 


 
Han fick också en mysig och fin tröja med krage av Nettan.
Han var lite obekväm, då det inte var helt hans stil, 
men vi alla tyckte den såg bra ut.


Efter att Mattias öppnat alla presenter,
så skulle han sen skära upp tårta och därefter tog vi alla andra också en bit.
Det var spel tema på tårtornas utseende.
 





 
Alla fick inte plats i köket, vi var väl 12 st eller vad det var..
så vi delade lite upp oss så vi satt även i vardagsrummet.
Det blev att ta tårta en gång till efter att man ätit upp.
Jag höll mig till den bruna chokladiga, då jag inte gillar marsipan.
Tar man bort överdraget så blir det inte så mkt kvar iallafall.

Efter tårta och kaffe så minglades det lite mer.
Man pratade med dom man kände, men också de man aldrig träffat.
Denna kvällen skulle avslutas med fest och några började dricka lite smått,
redan innan fika stunden och det fortsattes sen så klart.

Nettan frågade sen mig och Linda om vi vill ha varsin cider.
Hon har så hon klarar sig ändå sa hon, och varför inte tänkte jag.
Så blev det också, vi tog oss en cider och fortsatte mingla runt.
Det blev att vi stannade lite på festen också, för det var rätt trevligt.
 


Nu har jag nog fått med alla kvällens gäster i inlägget...



 
Sen skulle vi röra på oss, Linda, Johan och jag. 
Linda och Johan skulle äta gott och ha det gott hemma på tu man hand 
och Wilmer var ensam hemma...
Sägs att man ska sluta när kvällen är på topp!
 
 
Tack för en trevlig lördag!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Tack själv för att du kom även fast det bara var för en stund =)

Josefina sa...

jepp, 4 timmar är bättre än inget ;) Kramiz