lördag 9 oktober 2010

Jeg husker og savner

.
Kollade på en norsk thriller i natt.
Filmen heter "Død snø" och jag har sett den 2-3 ggr förut.
Den har någon skum scen ibland, som är lite för mkt.. 
men filmen har scener som skrämmer också, men även någon oväntad 
kommentar ibland som får en att skratta. Jag tycker den är bra.






Fick mig att tänka tillbaka på alla minnen i mitt liv också.
Saknar Norge och jag saknar när jag turnerade med norrmännen också.
Alla gånger vi satt på vandrarhem och backstage, med gitarr och vi sjöng ihop.
Jag fick beröm för min sångröst också och det är ju kul att höra av de som kan!

Vad kul vi haft! Träffat mkt kändisar, vart omringad av mkt folk.
Rest i massor, blivit älskad av många och hatad av Få....
Upplevt massor, mkt vänner, varit backstage med diverse kända,
varit på scenen, spelat in tv reklam osv...... Många underbara minnen!
Raggarbrud och stått väldigt mkt i baren, 
men även fixat så livebanden har det bra inför sitt uppträdande.
Fick mig att må bra, då jag hjälpte till på klubben!
Var man på cruisingar tex, så kände man alla. Även om man inte träffat dom.
Det var socialt och lätt att få kontakt med nytt folk.
Kunde på den tiden också gå ut ensam på krogen, men var aldrig ensam.
Kände alla och hann inte ens ställa mig i kön förrän massa folk hejat på mig.
Minglade runt bland folk hela kvällen, 
så man behövde inte gå med nån egentligen.
Man var ju aldrig ensam ändå, man kände alla överallt.
Ibland skulle jag vilja släppa livet idag och gå tillbaka till hur det var...
Men minnen lever kvar iallafall och det lär dom Alltid göra!
 
Saknar Norge också.... Vad kul vi haft!
Det är mitt andra hem och kanske en flytt dit blir aktuell någon gång i livet.
 
Men nu blir det att skapa Nya minnen istället!
Jag hoppas på att få skapa lika kul, som de minnen jag bär på.
Folk som stjäl energi, pratar bakom min rygg osv, försvinner rätt fort!
Har inte tid för falska folk och såna mår sällan bra heller.
Varför analysera om vad jag gör och inte gör tex. Har såna inget bättre för sig?
Nåja, Har redan sorterat bort lite folk och bara de bra blir kvar.

Hello world! Here i come again!

Inga kommentarer: