fredag 8 oktober 2010

Inga konstigheter

.
Tränade lite med Wilmer för en stund sen.
Lite huvudträning bara. Nyttigt med kontakt övningar.




Han skulle bl.a lägga upp tassen på vad jag pekade på.
Utmanade honom lite, men det gick väldigt bra.  
"Peka" kan man nog kalla tricket.
 
Sen provade jag "Spela död" också. 
Ett trick som jag faktiskt aldrig känt att jag vill kunna.
Provade och han fattade super fort att han ska ligga på sidan och vara Helt Still.
Inga konstigheter!
 
Sen går jag igenom trick han redan kan också då. För att finslipa dom.
Det är trick som att pussas, rulla runt, krypa, sitta som en hare, göra vågen....
På tal om krypa, så gör jag det svårare ibland, 
med att krypa under en möbel som tex under en stol,
eller att han ska ligga tätt intill min vänstra sida 
och krypa intill mig, medan jag går. Men den biten ska tränas mer på.

Well well cykelställ! Nu ska jag söva!
Funderar på att någon dag, ha en heldag ute...
Ta med lite varm choklad eller kaffe och sen promenera bort mot skogen.
Sen låta honom springa, njuta av naturen osv.
Kan vara sköna timmar ute det. Jag är ju lite sån äventyrlig med. Natti för idag!

Inga kommentarer: