fredag 22 oktober 2010

Första snön

.
Tittade upp för en typ halvtimma sen och ser att stora flingor faller utanför!
Ja det snöar och det är Första snön som faller över Norrköping!
Jag nu satt jag här och Log! Ville ta på mig termobyxor 
och sen springa ut med Wilmer....

Jag tog ett par stövlar, mössa, vantar och gav mig ut.
Inga termobyxor, dom väntar jag med.
Var någon glad bil som tutade och så hehe.
Vi vandrade runt lite här utanför huset och lite foto tog jag också.




All snö var orörd då vi kom ut och Wilmer trivdes!
Han busade lite, som ni ser på en bild i fart här ovan hehe
Hund som älskar snö och vill bada i det, gräva i det osv, får man leta efter.


Flingorna är mindre nu än då det började för kanske 40-50 min sen, 
men dom är fortfarande många. 
Det är strax över noll grader,
så inget som kommer att ligga kvar precis, men ändå.



Nu är jag inne och värmer mig. Startade värmefläkten för jag hann bli kall ute.
Speciellt då jag skulle fota och inte kunde ha vantar när jag tog korten.
Fingrarna hann bli väldigt kalla, så tur man har värmefläkt.


Nu ska jag lägga mig här, har möte imorn. Natti!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Jag har en som är jätte glad..När man gick ut på morgonen så var det ren lycka i Lotus!! Men Fritz vart lite så där för snö!!
Jag vill ha snö..Är så roligt att leka i snön=)
Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja nu vet jag en som trivs och han heter Wilmer;)
kram