tisdag 14 september 2010

Health

.
Måndag idag och det betyder att det är exakt 2 veckor sen operation.
Det går bra faktiskt. Läker bättre och bättre.
Fick reda på av en vän att hon gjort samma operation för typ 3 år sen kanske.
Men hon var sövd så upplevde ju ingen smärta då. 
Jag hade ju lokal bedövning och det gjorde jätte ont för min del.
Sen så blödde hon extra vid ansträngning, men jag blöder så pass lite per dag
och har mått konstigt vid för mkt ansträngning istället.
Så även om vi genomgått samma grej, så skiljer sig mkt faktiskt.
Sen har jag ju burit på min 'sjuka knöl' i typ 10 år nu och haft ont genom åren....
Normalt sett så märker man detta 'problemet' tidigare och opereras tidigare.
Operation gjorde ju ont verkligen. Aldrig igen säger jag.

 Läkning är på 4 veckor som sagt. 
Kommer blöda lite varje dag under denna månad alltså.
Får inte vissa saker heller. Får inte bada tex.
Typiskt, hade gärna lagt mig i badkaret en mulen och blöt dag....

Nåja, jag kan anstränga mig mer än jag kunde första veckan.
För i början så mådde jag lite illa och konstigt vid ansträngning.
Då kunde en enkel hundpromenad eller att dammsuga, blir för mkt.
Men nu är det två veckor sen och jag klarar jag av mer nu.
 
Linda var här några timmar ikväll.
Hade med sig bullar och muffins. Allt är hembakat och smakade gott!
Hon hade med sin en liten överraskning också.
En nalle som hon ville ge som en liten grej ihop med operation och allt.
 


 
Eftersom jag reste till Lidköping efter operationen, så fick hon ge nu i efterhand.
Jag tyckte det var en jätte gullig tanke, tack sötnos!
 
 
 
Ps. Som jag skrivit tidigare..
Vad operationen gällde, går jag inte gärna in på. Låter jag vara privat.

4 kommentarer:

Tiggir sa...

Vad söt=)
Tack för kaffet o en rolig sälskap=)
Hoppas att du bliv glad för nallen=)
Bamse kram

Lilliss sa...

skönt att det går framåt med läkningen!

kram

Hemmet Är Min Borg sa...

vad bra att allt går åt rätt håll
vad gulligt av Linda, som hade med sig överraskning
kram

Purple Kitten sa...

Skönt att det går framåt med läkningen! Gullig nalle! :) Kram!!