måndag 13 september 2010

Paus från vardagen

.
Ja som ni nog sett i tidigare inläggen, så åkte vi hem till mamma i väster,
efter operationen på månaden 30 augusti.
Hon var här i Norrköping 11 dagar och på vägen hem till henne,
så blev det som sagt var ett besök hos Alwin's uppfödare.
Jag stannade 8 dagar hos henne i Lidköping.



Vi hade bra väder på dagarna, men kvällarna var riktigt frostigt kallt.
Då fick man ha jacka faktiskt. Men dagarna kunde man njuta mer av.
Kändes lite somrigt dagtid och vi passade på att sola vissa dagar.
Jag hade med mig min skidjacka för kvällarna och den kom till väl användning.
Alwin tog också vara på solen...
 


Efter frukost direkt så gick vi vår hund promenad varje dag.
Vi njöt av att 'bara vara' och jag försökte att inte överanstränga mig
efter operation som ju nyligen var.



Här nedan kommer lite random foton.
Ja, alltså blandade foton från mitt 8 dagars besök hos mamma i väst:

 
Man kan inte undvika att se här ovan,
att det är en mkt Nöjd Wilmer som myser med sin "mommo"
Huvudet upp och ser mkt nöjd och stolt ut!


På lördagen så åkte vi in till stan (mamma bor ju på landet)
och då besökte vi min syster över en fika hemma hos henne.
Hon hade bakat. En god kaka med blåbär och hallon i.



Hos pappa var jag aldrig. Var ju bara på kort besök denna gång.
Men nästa besök så ska vi träffas igen.
Han ligger i flytt också, så packar väl och har sig för fullt.
Han kommer in i ny bostad i slutet på månaden redan nämligen.

 
På vägen ifrån syrran så 'strögade' vi runt i stan med hög musik.
Ja det är ju så man gör i Lidköping, det är en 'strögar-stad'.
För er som inte vet vad det är, så glider man runt i bil med musik.

Vi stannade även till vid 'Nostalgeek' som är en ny rock'n roll 50-tals butik.
Den var stängd, men jag kollade in från fönsterna.




Syrran och mamma ska också flytta till nya lägenheter.
Men pappa är först ut och de adra flyttar närmare jul typ.
Jag har verkligen Älskat den veranda mamma har nu,
så fick detta besöket passa på att ta 'farväl' till verandan.
Vissa dagar när solen sken så blev det rätt varmt och 
skönt på verandan faktiskt.
Skönt det, för då kunde man ju nyttja den en sista gång.
 


Mer foton från mitt besök hos mamma, nedan:





Jag skulle ju resa hem mot Norrköping på tisdagen, alltså 7 september,
och mamma gjorde äppelkaka dan före min avresa.
Kall marsan sås till så klart. Inte alls fel!





Sista dagen så tog vi också lite foton.
Kul att ha lite minnen och nu ses vi ju inte på ett tag heller så...




Vi åkte mot Skövde i god tid, för det är därifrån tåget går.
Lidköping är lixom så liten stad att Skövde har bättre kommunikation.
Vi stannade till på Maxi i Skövde innan också. Jag köpte lite färdgodis till tåget.
Riesen, djungelvrål och lakritsnappar blev det.
När jag var klar så gick jag ut till bilen och väntade in mamma.
Ville inte gå runt för mkt heller, eftersom jag blöder varje dag sen min operation.


Ulf var där också (se bilden ovan) *hihi*




Resan gick bra! Har vart mkt förseningar med tåg en tid nu.
I Katrineholm fick vi vänta en halvtimma längre än tänkt.
Tåget väntade in ett annat tåg som var försenat och 
hade resenärer till vårt tåg. Men för övrigt gick det bra.
Wilmer fick beröm på perrongen av en kvinna som stod intill.
Hon tyckte han var så lugn och duktig på ett sånt här ställe.
Ja han är ju bra då vi reser. Inga problem på nått sätt alls.

Hade mitt färdgodis på tåget och var hemma i Norrköping sent.



Fick lite färg faktiskt av att sola lite under två dagar.
Kommer sakna verandan, men nu har jag väl sagt 'farväl' till den.
Nästa gång jag besöker Lidköping och familjen, blir väl närmare jul.
Då kommer både mamma, pappa och min syster bo i Nya lägenheter.
Det blir endel nytt att uppleva då helt enkelt.


Tack för trevliga dagar hos er detta besök!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj så många fina foton det blev, nästa gång bor vi nog i den nya lägenheten=))
kraam