söndag 19 september 2010

Dagen med stort D

.
Valdagen är Här!
 


 
 
Detta valet har väckt extra mkt intresse är andra valår.
Rekordbevakning, skriver media.
"Aldrig förr har vi haft så stor bevakan inför ett val", säger Svt och tv4.
Internet har vid varje tv debatt haft för hög belastning på internet dessutom.
Fler kändisar än nånsin har vågat tala om sitt val av parti. 
Fler medborgare också.
Otroligt många mer engagerade i alla åldrar detta valet 
och de flesta vill prata om det. 
Så ska det va! Annars bryr man sig ju inte!


I Norge var det rekordmånga också, som vill rösta.
Ja, svenskar som bor eller jobbar i Norge alltså.
Kön utanför Svenska ambassaden i Oslo hade så lång kö,
att dom fick ha öppet, trots att dom skulle stängt en viss tid.
För att alla i kön ska få rösta, så höll dom istället öppet till kön var tom. 
Riktigt många var dom. Jag såg allt på tv.
Så blev lång dag för dom!







Jag kom hem precis! Har varit iväg och röstat själv nu.
Fint väder och bra dag för hopp och väntan.
Är lite old-fashion och vill rösta på valdagen.
Man öppnar väl inte julklappar innan julafton?
Hur ska jag kunna ha rätt åsikt och veta vad jag pratat om,
ifall jag inte följer debatterna tex?
Det är ju debatterna som gör att man får motiveringar och sånt,
det får man ju inte genom att kolla partiets hemsida eller läsa valmanifest.
Nä man bör sätta sig in i det och höra resonemang och motiveringar.
 
 




Ja blocken blir ju mer jämna har vi fått veta något dygn nu.
Sossarna ökar medan Moderaterna sjunker.
Borgarna leder ännu, men massa kan ju hända nu när dom blir allt jämnare.
Men att sätta nya löften i panik om att man kanske inte vinner...... hm...



Köpte hem en 3.5 öl Heineken efter jag röstat 
och den ska tas i samband med valvakan.
Ska ju så klart följa valvakan på tv och internet!

Inga kommentarer: