måndag 16 augusti 2010

Tre steg fram, två steg bak....

.
Har städat badrummet idag....
Tog evigheter innan jag orkade tag tag i det faktiskt,
men till slut så startade jag med att fylla hink med vatten och Ajax,
och sen med trasa, så skrubbade jag på väggarna i badrummet.

Sprayade sen cilit bang runt om hela golvet. Listerna och hörnen.
Tog en paus medan medlet fick sjunka in lite och sen bytte Ajax vatten i hinken.
Därefter hamnade jag ner på knä och skrubbade runt om kanter 
och hörnen till golvet, för att sen även ta golvytorna.

Bytte vatten i hinken till varmt vatten, utan medel....
Kastade försiktigt ut det över golvet så det kan rinna ner mot brunnen.
Därefter så moppade jag i 2-3 omgången, som vanligt.


Har ansträngt handen för mkt idag känner jag.
Mest vänster handen som gör väldigt ont och som är lite svullen nu.
Den handen började ju som skada för nu hela 4 veckor sen.
Jag är ju vänsterhänt dessutom. Högerhanden och bara krånglat typ en vecka.
Bandage har jag använt länge nu, men inte hela dagarna.
Mest efter att tigerbalsam åkt på, då är det skönt med bandage.
Svullnad får lugna sig och tigerbalsam får verka i lugn och ro.

Hur som helst så kändes det mkt bättre igår.
Har då ändå ansträngt båda händerna lite varje dag, 
men kändes ändå relativt bra. Som det går åt rätt håll.
Men nu efter badrums städningen, så gör det faktiskt ont igen.
Svullet och ömt, värker.
Men jag ska nu lägga mig, så på med tigerbalsam igen och sen sova.
Då hinner händerna få vila under natt och känns säkert bättre imorn!

Den handen har jag haft ont i nu i 4 veckor som sagt.
Trodde det håller på att bli friskt, men kanske är för snabbt tänkt.

Inga kommentarer: