måndag 16 augusti 2010

Mer sysslor, än tid......

.
HänderNA
I onsdags blev det för mkt med allt. 
Skulle träffat Linda och såg fram emot det, men fick avböja.
Fick ta lugnande på eftermiddagen, för det var för mkt på kort tid som hände.
Ringde akut angående handen också. Fick börja med värktabletter igår.
Tigerbalsamet har gett utslag och den friska handen var nästan 
totalt bort domnad. Spred sig och blev värre för varje timma.


Händerna är inte helt bra än, men trots att jag anstränger dom så går det bra!
Går åt rätt håll! Men jag smörjer in dom fortfarande och har bandage emellanåt.
Båda händerna får samma behandling, eftersom båda är drabbade.




Augustifesten
Nu på onsdag börjar Augustifesten
Men det är torsdag som de flesta kommer börja gå ut.
Torsdag är det igång mer på riktigt och då är det Rix FM festival med på schemat. 


Vad är Augustifesten då?
Norrköpings största Gratis fest, som pågår onsdag till lördag.
Håller på hela dagarna, in mot natten.
Det är två tivolin i stan och hela gamla rådhusgatan är full med marknadsstånd,
som har öppet från morgon, och ända till midnatt.
En lång gatan är det, så det är stor marknad alltså.
Ja det händer saker precis hela dagarna alltså, över hela Norrköping.
Öltält här och var, scener här och var, samt kändisar här och var varje dag.
Ja det är nått som händer precis hela tiden, så man bör kolla schemat 
för att veta allt som pågår, vart och när.
 
 
 
Förberedelser
I år ska jag bara festa torsdag och fredag, för på lördag kommer mamma.
Hon har med sin Alwin och vi ska på Hundutställningen nästa söndag.
Så hon kommer på lördagen, så att hon och Alwin hinner ställa in sig lite.
Så man inte bara Kastar sig iväg till utställning direkt.
 
Eftersom mamma kommer på lördag så behöver jag städa.
Kommer ju inte att kunna städa på torsdag och fredag, för då är det Augustifest.
Så behöver se till att nu städa idag, imorn och på onsdag.
Behöver handla alkohol och lite sånt också.
Imorn är det tisdag och då ska jag träffa Linda. 
På onsdag ska jag träffa Nettan för att tillsammans handla alkoholen.
Så blir väl egentligen att städa grov-görat dag.
Känns som det är fler sysslor än tid..... men får hoppas.
Behöver handla också, slut på mkt här hemma nu.
 
Hur fan ska jag hinna allt.....
Försöker samla ork just nu, men kommer mig inte upp och igång.
Ingen lust, ingen ork..... Tar bara emot!!!! Fan!

Inga kommentarer: