onsdag 18 augusti 2010

KK på besök

.
Yesterday
Igår var Linda här med sin vovve Lotus.
Wilmer fick leka lite och jag fick en KK, ja Kaffe Kompis alltså.
Linda hade med sig en glasstårta som blev över från kalaset och jag gav 
bort en choklad kartong Paradis, som en liten födelsedags gest i efterhand.





Det började ösregna rejält då vi satt och fikade vid fönstret.
Riktigt rejält regn! Men också blixtrar och åska.
Fönstrena här var öppna, så det var mysigt att höra regnet och allt.
 
Vi tog en promenad med hundarna och köpte då Gorbys piroger.
Hem och käka och sen valde vi att åka till ÖoB och titta innan stängning.
Länge sen jag var där, så vi gled runt mellan gångarna där inne.
Hundarna var hemma hos mig så länge.




Today
I natt var det svårt att somna. Hade väl svårt att helt slappna av tror jag.
Men vid 3 tiden så somnade jag ungefär.
Sov dock väldigt halvdant och dåligt, så vid 6.30 gav jag upp och klev upp istället.
Gör mig i ordning lite nu, för att ge mig fram på stan med Nettan.
Vi ska köpa alkohol inför Augustifesten.
Augustifesten har kört igång idag redan, men först imorn ska vi ut.
Solen skiner för fullt idag, men imorn ska det bli regn hela dagen.
Jag alltså från morgon till kväll som det ser ut. Attans.
Dagens fina väder skulle passat bättre imorn, men vad gör man....

Nettan åker till Stockholm på torsdag natt, då allt är klart.
Linda åker utomlands på fredag, så jag frågade Maria om hon var upptagen.
Vill ut på fredag, men alla verkar upptagna och så.
Även Maria skulle bort, så kunde inte.
Hade tänkt att man kunde gått fram, tatt lite öl och haft allmänt trevligt.
Men alla skulle resa bort och jag ville inte gå ensam.
Gick ensam då jag var nyinflyttad och det var inte speciellt kul.





Tänkte mkt, men gav faktiskt sen upp tanken 
och sa till mamma att hon kan ju lika gärna komma hit på fredagen, 
istället för lördag som vi sagt.
Hon ruvade på idén och höll med om att det vore ju bättre.
Så vi 'spikade' bytet av dag och jag gav upp att festa på fredag.
Får lägga mer vikt på torsdag som fest istället.
Sen hörde Mattias av sig i efterhand och undrade om jag ville gå med han.
Hade jag gärna kunnat göra, men nu var det ju redan bestämt 
att mamma kommer på fredag istället, så fick avböja trots allt.




Nåja! 
Fest imorn och besök på fredag av mamma och Alwin!
På söndag ska vi gå på hundutställningen och även den blir i regn som det verkar.
Typiskt då..... Men vad gör man som sagt.
Kanske inte blir så farligt som tänkt, trots allt. Mkt hinner ju hända.

Nä nu ska jag fortsätta att göra mig i ordning.
Ska möta Nettan vid 11 på stan och sen måste jag fortsätta städa inför mitt besök.
Ikväll ska jag träffa en annan KK, då träffar jag Maria.



Tack för sällskap och allt Linda! Pyzz Pyzz!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

jasså KK på besök HAHAHAH skoja lite, vad trevligt ni verkar ha haft de
tja vi syns ju snart då ,ska bli roligt att få byta miljö lite nu känner jag
kraaam

Josefina sa...

Ja visst! =))
KK kan va fler förkortningar *hihi*

KJAAAAM