onsdag 18 augusti 2010

Appearance

.
Finns två saker som jag inte bloggat om ännu....
Har inte bloggat så mkt på sista tiden alls egentligen, för det har vart mkt annat.
Inte orkat blogga, för annat har tagit min energi.
Men försöker hålla mig lite uppdaterad ändå.
 
 
 
Shoes
Mina vita vardags skor har gett sig under denna sommaren!
På bilden nedan ser ni hur dom såg ut i början av sommaren, 
men Nu är dom slitna och värda att kastas.
 
Jag har extremt svårt för att hitta sommarskor som sitter bra på min fot.
Höst och vinter är inga problem, men sommarn.....
Såg att samma modell av sko finns kvar att köpa och finns i svart.
Snyggare än vitt är det dessutom, så tänkte att jag lika gärna kan köpa dom.
Det är ett säkert kort av vardags sko. Vet ju att modellen passa och allt.

Fick mig råd att köpa ett par faktiskt, trots för mkt andra utgifter.
Så hade inget val. De vita förfaller dag för dag. Så jag köpte de svarta.
Det gjorde jag för någon vecka sen och jag går ännu i dom.
 






Hair
I helgen färgade jag håret. Tog det i bra tid.
Lika bra att slippa det allt för nära inpå Augustifesten.

Eftersom jag ville ha ljusare färg, än jag redan hade,
så måste jag först bleka håret och SEN i med rätt nyans.
Blekningen gör ju att jag får börja om.
 


 
Jag blekte, men lät endel av underhåret förbli brunt.
Ja ni ser ju hur det ser ut på fotot ovan till vänster.
När jag sköljt ur blekningen så fönade jag torrt. 
Färgningen sen ska läggas i torrt hår, så jag tog någon timmas paus.
Ville inte lägga i färgen direkt efter blekta håret fönats torrt.
Ja ni ser ju att underhåret är lite brunare också.

När jag sen kände för pass två, så körde jag igång färgningen.
Det är väldigt fel ljus i badrummet då man fotar.
Ljuset ser lite Gult ut nedan, det är det inte i verkligheten,
men visar ändå två foton på resultatet.
Nu är det klart och jag är nöjd med min askblonda färg 
och bara något mörkare underhår.
 



Resultatet

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja den nedre bilder va bättre
tycker jag,
kraaam

Nettan sa...

Du var assöt i ditt nya hår ;D

Tiggir sa...

Vad söt du bliv i hårfärgen!!
Bamse kram

Lilliss sa...

jädrar vad snyggt det blev!
hoppas du blev nöjd!

kram