torsdag 19 augusti 2010

‎.•*•.☆.。★ .•*¨*•.♥ Augustifesten ♥.•*•.☆.。★ .•*¨*•.

 
Onsdag
Kunde inte sova som tänkt, natten till onsdagen. Somnade vid kanske 3.
Vaknade vid 6.30 och hade inte sovit knappt alls.
Sovit väldigt lätt bara, men knappt sovit.
Jag gav faktiskt upp och klev upp vid 7 faktiskt.
Skulle gått upp vid 9 egentligen, men skulle jag hamna i djupsömnen nu,
så skulle jag bara försova mig iallafall då jag inte sovit än knappt.
Den där djupsömnen är svår att vakna ur 
om den väl slår in för nära uppstigning.

Gjorde mig i ordning för att möta upp Nettan på stan kl 11.
Vi hade samma tanke, att kolla på ny topp först. Så vi gick till New Yorker.
Fann väl lite snygga kläder, men de alla var över budget tyvärr.
Vi drog vidare till olika butiker och kollade. Senare tillbaka till New Yorker igen.
Fann en del som sagt, men allt var över min budget. Trist.
Får plocka fram nått passande av det jag har hemma trots allt.

Vi avslutade med bolaget, 
då vi skulle ha massa alkohol till Rix FM och Augustifesten.
Ska ju hinna kylas över natt också.
Vi skiljdes åt och jag gick iväg mot Spiralen för att köpa hem kaffe på ica.
När jag sen vandrade därifrån, på väg hemåt, så hörde jag massa musik.
Augustifesten började ju onsdag, och det kom ifrån Vasaparken.
Norrköping's bandet Liverpool uppträdde hörde jag.
Det är ett band jag gillar och dom sjunger Beatles låtar på mkt bra sätt!

Var hemma vid 13.45 och blev bara tröttare och tröttare!
Maria hörde av sig och skrev att hon har huvudvärk, så vi får flytta 
på den fika träff vi planerat in under tisdagen.
Jag kom aldrig igång med städningen, för jag var sååååå trött så trött!
Hade ju inte sovit under natten knappt, så inte konstigt.
La mig strax efter 21 redan och vid 22 började Augustifesten att
skjuta upp fyrverkerierna här nere vid Strömmen.
Ligger inte långt ifrån mig alls, 
så passade på att lyssna på hur pass väl det hörs hit.
Tänker på Wilmer. Vill veta hur pass väl han kommer höra det alla kvällar.
Han är ju lite fyrverkeri rädd nämligen.
 
Det hörs, det gör det. Hade trots allt stängda fönster.
Drog ner ljudet på tvn också, för att få bäst uppfattning.
Wilmer blev stressad där i sovrummet. Skällde först, men sen bara oro.
Jag kommer ju andra kvällar att ha på tv med lite uppskruvat ljud,
stängde fönster och allt som kan göra att fyrverkeri ljud dämpas.




Torsdag
Somnade rätt så snart efter fyrverkerierna igår vid 22.
Börjar dagen med en lugn kaffe och sen igång med dammsugningen.
Mamma och Alwin kommer imorn 
och för att inte stressa imorn så gör jag endel idag.

Ska snart sätta igång med maten här, så jag inte dricker på tom mage.
Sen blir det duschen och fixa mig i ordning.
Ska bli regn hela kvällen, tyvärr.. Vissa tider även regna i större mängder.
Blir att ta med paraply! Kamera batteriet är laddat och klart.
 
Dagens planer är att se på Rix FM i Vasaparken. 
Förbandet är väl 18.30 och sen vid 19 kör de riktiga artisterna igång.
Därefter, så ska vi skynda oss till Hamnen vid Grand Hotell....
För vid 22 kommer fyrverkerierna skjutas upp.
Därefter hem, ut med Wilmer och hämta med sig mer alkohol,
sen ut på stan igen och troligtvis vara på Gamla Torget resten av kvällen.
Där är det uppträdanden, öltält osv. Marknaden ligger precis intill med.
Kommer väl hem strax efter midnatt. Eller vid 1-2 i natt.

Nåja! Nu måste jag skynda mig vidare här!






Augustifesten?
För er som inte sett tidigare inlägg, får en sammanfattning nedan:
Det är Augustifesten i Norrköping. 
En stor gratis fest som pågår från onsdag till lördag. 
Från morgon och inpå natt, varje dag.
Två tivolin i stan, en marknad som är på några kilometer med stånd 
av alla dess slag. Scener överallt och artisterr här och var. 
Öltält här och var. Inget inträde nånstans, 
En gratis fest där mat, dryck och shopping bara kostar.

Event ständigt varje dag, så man får ha koll på schemat. 
Karneval, rida på mekanisk tjur osv osv osv. Allt gratis!
Idag har vi även Rix FM's stora gratis festival. 
Massa artister där också, mkt folk och underbar stämning!!
Varje kväll skjuts det upp fyrverkerier vid hamnen! 
Olika städer tävlar i fyrverkeri SM, så varje stad som skjuter försöker imponera!
 
 

Inga kommentarer: