lördag 21 augusti 2010

Vi hade iallafall tur med vädret

.
Augustifesten - Torsdag
Jag tog en cider till maten på eftermiddagen. Oj vad mätt jag blev.
Sen igång med städning och därefter duschen.
Nettan kom närmare 17.30 och hade med sig lite kinamat.
Hon orkade inte allt så jag fick ta lite av det också. Mmmm!

Vi knäckte nån cider och gjorde oss redo att gå.
Vi var iväg mot Rix FM vid kanske 18.30.
Vi chansade lite och struntade i både tröja och paraply.
Trots att det skulle regna rätt rejält, var det utlovat hela kvällen.
Men vi gick i t-shirt/top och hoppades på det bästa. Var ju så varmt!
Förbandet Ramsells, var igång då vi kom.
Vi hade med massa alkohol i kassar så klart och massa folk var på plats redan.
Kom mer och mer under kvällens gång så klart.
Ett öltält fanns typ mitt emot scenen, som det brukar. 
Gratis inträde som överallt.




Artisterna
På Rix FM festivalen så var Rebound först ut efter förbandet.
Det är det ju två killarna från idol som startat en duo, Eddie och Rabih.
Efter dom så var Timoteij på scen.
Sen var det Velvet på tur och hennes 3e låt sjöng hon ihop med Linda Bengtzing.
 Efter lite utkast av t-shirts, så uppträdde Apollo Drive.
En grupp jag inte kände igen faktiskt..........
Nåja, sen på tur var det Love Generation, som är ett gäng tjejer.
Sen uppträdde gruppen Broken Door, sen Anna Bergendahl,
Erik Grönwall och sist ut Eric Saade.


Nedan ser ni artisterna i rätt ordning:



Erik Grönwall och Eric Saade hade dom sparat till sist, men det förstod vi.
Jösses vad omtyckta dom var och publiken verkligen vaknade till liv.
Ös från både artisterna och publiken vart det!



Programledare på Rix FM, var Benjamin Nilsson och Titti Schultz.
Tivolit höll igång för fullt intill Rix Fm också.







Strax innan 21.30 så var Rix FM slut och vi skyndade på mot city.
Fyrverkerierna är ju 22 varje kväll.
Vi mötte upp Jim med sin kusin bara och sa hej, sen gick vi mot Grand Hotell.
Vi mötte upp Jim där igen sen och såg smällarna tillsammans.




När smällarna var klara så mötte vi upp Mattias, Lars, Martin och Linda's Johan.
Dom hade vart ute på Johan's svensexa och skulle nu 
till Bishop Arms och det tänkte vi också.
Vi skulle bara hem till mig först och rasta Wilmer en snabbis.
Killarna gick i förväg till krogen, medan vi traskade hem till mig.
 
På vägen hemåt så gick vi förbi en brandbil, där brandmännen stod utanför.
Vi gick precis intill dom på trottoaren då vi passerade 
och dom följde oss med blicken.
Den sötaste tittade jag i ögonen och han det samma tillbaka.
Även han såg lite flörtig ut till mig och följde mig hela tiden med blicken och log.
När vi gått över bron och gått en kort bit så åker brandbilen förbi med signal.
Dom satte syrenen på för uppmärksamheten bara och då jag vände huvudet dit,
så sitter ALLA killar i brandbilen och vinkar mot oss för Fullt hahaha!

Nåja, jag gick ut med Wilmer snabbt och sen fixade vi till oss lite.
Samt tog oss någon mer cider till massa musik och även lite dans.
Sen drog vi iväg mot Bishop Arms där alla killar redan var.

Där blev det massa prat, skratt och mer att dricka.
Dom stängde kl 1 och då skiljdes vi alla åt utanför. Jag gick hem.
När jag var hemma kanske någon timma, DÅ kom regnet!
Eftersom det var lovat att spöregna hela kvällen och 
Augustifesten ju är under bar himmel, så är man beroende av vädret.
Men det utlovade regnet kom aldrig! *yaaaay*



På hemvägen, tog jag foton på kvällens outfit.
Lite suddigt, men ja.. man ser ju det man ska se.




Tack alla för en jättekul torsdag på Augustifesten!

1 kommentar:

Nettan sa...

TACK för en underbar kväll gummz!!! :D