fredag 2 juli 2010

Tisdag & Onsdag

.
Tisdagen
Försöker komma ikapp mig i bloggen, med inlägg jag missat....
Tisdagen bestod av ett besök in till stan, Lidköping.
Vi stannade till på ÖoB för att handla till hundarna. 
Där träffade jag pappa också.
Pratade med honom om att jag och syrran tänker besöka honom snart.
"Ja meddela ni, så kan vi köpa kol och grilla över några öl", sa han.
Fredag blev bestämt! Idag alltså.

Efter ÖoB så blev det iväg till min syster, som ju var dagens mål.
Vi bestämde att komma hem till henne på fika och mys-prat.
Syrran hade bakat, så det fanns massa mums! Väldigt gott som alltid!




Hundarna låg nedanför syrrans barbord, medan vi fikade.
Katten Zimba låg på loftet och tyckte inte om hundarna.
Alwin skäller väldigt på katter, så Zimba flydde upp till loftet för att vara ifred.
Jag gick upp till honom och lockade lite på honom.
Han satt vid spiraltrappan i smide, då jag kom upp.


Vi satt sen lite i vardagsrummet och kunde inte låta bli 
de snacks som låg på bordet. Väldigt god sort!




Alwin tröttnade sen på att "inget göra", så när vi kände oss klara,
så begav vi oss mot affären för att handla lite.
Syrran hade varit på Liseberg på söndagen och vunnit massa godis 
2 kilo twist som går till knäna och 3 kilo daim. Grattis sis!



Tusen tack för trevligt besök 
och massa mumsigt fika som du bakat!





Kvällen
På vägen hem från stan, efter att vi handlat,
så var vi hemma på landet vid 21 och vi stannade till för att se på kossor.
En bondgård bara något hus ifrån mamma, där har dom massa kor.
Denna kväll stod kossorna i hagen intill vägen. Så vi stannade.
Tog ut hundarna och visade......
 
 





Mamma köpte en barn pool till Alwin.
Denna var till för att hundarna ska få svalka sig på heta dagar.
Vi tog fram poolen för att titta på den innan läggdags.
Hundarna lekte i gräset och fick vara med och titta på poolen.
Vi blåste aldrig upp kanten på poolen denna tisdags kväll, 
utan bara tog fram och tittade.







Vid midnatt visade termometern tjugo grader varmt och det kändes.
Men onsdagen skulle ha lite grann regn också.... Luften kan då bli varm.
Blev regn under tidig onsdag morgon och inte så jätte mkt mer regn sen, 
men blåste rätt mkt under onsdagen faktiskt!









Onsdagen
Som vanligt så rusar Alwin in till mig på morgon och ska pussas och mysa!
Även lite morgon bus med Wilmer blir det!





Senare...
Denna onsdag så hade jag ångest under eftermiddag och kväll....
Var jobbigt höra att Wilmer's alla syskon är lika stressade
och att en av de köparna till Wilmer's bror, upplevde mamman stressad osv.
Att Wilmer är sönderstressad och avlad på massa inavel. Sönderavlad alltså.

Jobbig dag psykiskt och hundarna kände detta....
Alwin hoppade upp i sängen och var väldigt mysig.
Man såg att han kände ansvar på helt annat sätt än han annars gör.
Han ville trösta och han kände att nått var fel, 
så var en riktig kompis där verkligen. Väldigt pussig och tröstande!

Wilmer försökte också men jag var lite trött på Wilmer 
som precis gjort ett jobbigt utfall som fick mitt psyke att spricka.
Torsdagen sen var mkt bättre och även vädret var bättre!

Inga kommentarer: