onsdag 14 juli 2010

Tillbaka till vardan....

.
Kom hem i måndags och nu ska man tillbaka till sin vardag igen....
Jag sov rätt djupt under natten till tisdagen. Inte konstigt efter en så lång dag.
La mig med huvudvärk på måndags natten dock....



Tisdag
När jag sen vaknade på tisdagen så hade jag inte bara huvudvärk, utan migrän!
Fy så jag mådde!!! Tog en ipren, men det blev ändå värre efter jag gått upp!
Försökte få i mig vatten men det hjälpte inte....
Fick rengöra perkulatorn så jag kunde koka kaffe. 
Den är ju inte använd på 3 veckor så måste skrubbas med svinto före användning.
Sen kokar jag även perkulatorn med bara vatten en omgång, 
därefter kan jag koka kaffe normalt.






Nu mådde jag redana sämre i väntan på kaffet....
Jag vet att jag kan få huvudvärk om jag inte druckit kaffe på för många timmar
och under måndagen drack jag morgon kaffe.
Sen på resan så var jag utan vatten och allt. Blev tung i skallen bara av att resa.
Hade en fanta under resan.

I väntan på kaffet så hann illamåendet bli sämre....
Fy så jag mådde! Trodde jag skulle spy också!
Wilmer hade inte varit ute och målet var att försöka få honom rastad.
Men jag kunde knappt gå mellan rummen här hemma!
Jag var ljudkänslig, ljudkänslig och illamående då. Jobbigt var det!

Men efter kaffet mådde jag faktiskt lite bättre!
Tog en ny ipren ihop med kaffet med.
Jag försökte dricka några glas vatten till också, samt äta lite.
Fanns ju inget hemma knappt, men crisp med bregott fick duga.

Gick ut med Wilmer och mådde lite halvdant... men absolut bättre än innan!
Han hade hållt sig tillräckligt länge nu och jag blev tvungen att gå ut med han.
Första kissen blev lite senare än tänkt, pga starka migränen alltså.





Jag fick gå inåt igen för att hämta kameran....
Nu i dagsljuset så kunde jag se ännu tydligare hur mkt torka det är i gräset!
Kom ju hem till Norrköping på måndag vid 23, så såg inte lika tydligt då.
Men jösses, här behövs Verkligen regn!



Kvällen
Ja nu mådde jag ju bättre igen, men nästan hela tisdagen gick ju åt att må dåligt.
Blev inte att jag handlade heller, utan packade upp lite istället.
Men inte allt, bara neccessären packades upp bl.a.
Lagade lite mat också eftersom jag inte kunnat äta nått direkt under dagen.
Hade lite blandfärs hemma och lite pasta. Men pastan är nästan slut....
Har inte så stor budget kvar, så blir svårt att sortera ut så allt räcker.
Behöver pasta, mjölk, ost, bröd, kaffe!!! Men får försöka få ihop det helt enkelt!

Var inte ute på tisdagen mer än två rastningar av Wilmer.
Ingen promenad pga hur illa jag mått!
Men kanske skönt för Wilmer att få samla sig efter resan och allt...






Innan läggdags så hämtade jag vatten och ställde i sovrummet!
Behövs nog såna här varma och kvava tider.
Wilmer uppskattade vattnet och fläkten som var riktad att fläkta över sängen.
Så han drack lite, sen upp i sängen till mig och njöt....
Sen ner för att dricka lite till och sen upp och njuta av fläkten igen.
Ja det var rätt så uppskattad av honom, båda delarna!




Onsdag
 Har lite dåligt samvete, för varken jag eller Wilmer har vart ute så mkt än.
Vi kom ju hem vid 23 på måndagen och större delen av tisdag så mådde jag illa!
Idag är det onsdag och jag har fixat inne, samt latat mig faktiskt.

Sprayade på medel i badkar och på handfat i eftermiddags.
Senare tog skrubbade jag rent badkaren, men även handfat och toastolen.
Därefter tog jag speglarna! Ska glänsa fint!
Har inte vart hemma på 3 veckor och då vill jag gärna städa badum och kök.
Vill inte försöka bli ren i ett badutrymme som inte är rent själv!

Efter lite matpaus, så tog jag tag i mina gröna krukväxter!
Vattnade dom natten då jag kom hem,
men nu ställde jag dom i badkaret och sprutade kallt vatten på dom.
Skönt för både blad och jord att få svalkas.
Sen klippte jag även av alla fula blad. Katten tuggade gärna på bladen,
så blev ju fula tuggade blad överallt och dom klippte jag nu bort.
Så nu kan varje växt få växa ut på fräscha och fint sätt!



 
Bild från nätet



Dammsuga, moppa och sånt, det får jag ta en annan dag.
Ville som sagt ta lite grunder först.
Men får lite dåligt samvete över att inte ha nyttjat solen ALLS sen jag kom hem.
Men också för att Wilmer inte fått nån promenad än.
Så då jag rastade honom nu på kvällen, så fick han nosa på innergård
och gatan som ligger på baksidan. Bekanta sig lite vid hemmaplan.
Att få nosa runt på olika gator och olika buskar gör ju en del bara det.
 
 
 
Imorn
Men imorn ska jag på möte..... vad fort det redan går!
Men eftersom jag mådde så dåligt igår så gick ju hela den dagen bort egentligen.
Wilmer har inte behövt vara ensam på 3 veckor nu.
Sen har ju Alwin alltid varit vid hans sida också. Då de vart själva.
Så imorn då jag ska på möte under en timma, så ska han plötsligt vara själv.
Får helt enkelt gå upp tidigt och förbereda honom i god tid innan mötet.

Nä nu måste jag rasta Wilmer och sen ska vi lägga oss.
Ska somna till tvn från sängen, som vi brukar.
Men fläkten som sveper över hela sängen, från sida till sida.

Inga kommentarer: