lördag 17 juli 2010

Lång historia kort...

.
Sitter med migrän idag igen.......
Tog en ipren då jag vaknade och sen en till ipren en timma senare.
Värken vill inte försvinna vad jag än provar och migrän medicin kan jag inte köpa.
Behöver få pengar först så får väl härda ut. Har inte många ipren kvar heller.


Inte så konstigt att jag har så starka migränen denna vecka,
när det händer så mkt problem på samma gång!
Blev massa drabbel igår bland oss tjejer (för att vara kortfattad),
men inte nog med det så har jag en person efter mig som krånglar och har sig!
Som straffar mig om jag inte tycker samma osv.
Fått över 50 mail sen 3 juli, samt ett sms och ett brev i brevlådan!
Så massa sånt att ta mig igenom mitt i all annan skit!
Har massa olästa mail i inkorgen också, men inget jag läst än.
Man orkar inte läsa långa romaner där det står samma drabbel
eller står vad som händer om jag inte håller med osv.
Så bäst att strunta i att läsa!
Får blanda in juridik rådgivare och sånt istället, 
men nu är det massa olika problem på en gång så en sak i taget!



 
Bortsett från tjejbråk, trakasserier och sånt,
så har jag för inte länge sen omplacerat min katt som jag haft i 7 år....
Men inte fått smälta det än heller, eftersom annan skit läggs på lager!
Varför ska allt komma som en bomb jämt! Suck!

Sen är det svårt att få alla tusen extra utgifter att gå ihop på en månadslöning.
Ska även till sjukhuset igen, för min hälsa är inte i bästa skick säger dom....
Mer vill jag inte gå in på. Men som sagt. MKT på samma gång!
Ändå nämnde jag bara en del av allt, ovan.
Inte konstigt att jag har både starka migrän anfall ofta denna veckan,
och sitter med magsår nästan varje dag så jag får äta samarin jämt!




Jag är saknad!
När jag vart bortrest så skickade jag ett sms titt som tätt 
till alla tjejerna i Norrköping.
Ett sms där jag skickar en tanke, att jag tänker på dom.
Nått i veckan blev det väl och Jag fick även ibland nått sött tillbaka, tack!
När jag skulle hemåt så ville Nettan gärna träffa mig snart, hon har saknat mig!
Även Linda ville träffas så snart vi kan, för hon saknat mig massa också.
Tyckte det var gulligt, tack sötisar! Pözz!

Eftersom jag går igenom rätt mkt jobbigheter på en och samma gång nu,
så tog jag till mig orden rätt in till hjärtat.
Har vart jobbigt för mig att behöva åka hem till Norrköping igen.
Tillbaka till vardagen och tillbaka till "ensamheten".....
Så de sms jag fått med söta saknads ord, fick mig att känna att resan 
tillbaka till Norrköping blev lite lättare för det finns faktiskt några 
som saknar mig och visar att jag betyder mkt. Tack!




Att ha varit hemma hos mamma har gjort att jag fått tänka på annat.
Visst har jag mått dåligt och brytit ihop ibland,
men hon fanns där och vi kunde ibland ta gemensam promenad 
för att tänka på annat. Det gav mig en paus...
Att veta att jag ska hem till Norrköping och tillbaka till att stå med 
alla problem ensam, var lite tungt men känns bättre då man hör 
att man är saknad och älskad!

Även väldigt många på facebook har varit stort stöd genom allt!
Alla vet inte detaljer eller Helt och hållet allt jag går igenom,
men dom har varit många som gett fina ord och stora stöd!





Nu måste jag härda ut min migrän... jobbigt detta.
Illamående och allt där till...

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja det är tråkigt när allt kronglar på en gång, men jag kommer ju snart till dig ,så får göra roliga saker igen, o den sjuka personen, som inte ger sig ,vet vi oxå att det kommer ta ett slut snart ,vi får stå ut ett litet tag till bara :))))
pöss o kjam

Tiggir sa...

Lilla gumman..det är inte kul att ha migrän!! Det är bara bita i hopp gumman för snart är det över med den där typen..
Bamse kram

Lilliss sa...

klart du har varit saknad!
visst är det trist att allt ska komma på en gång jag vet!
men ta en sak i taget så löser sig allt ska du se!

kramar

Nettan sa...

Klart man saknar en vän när nån är borta så länge som du varit! Jobbigt med alla tankar o problem bara som är svåra att ta, men vi löser detta ihop! *kjam!*