tisdag 20 juli 2010

En trevlig höjdpunkt!

.
Min kära syster yster har varit hos en barndomsvän på besök.
Den vännen bor i Växjö numera och syrran valde att ta en omväg hem.
Att istället för att köra direkt hem till Lidköping,
så skulle hon åka till mig i Norrköping och titta in på en fika.
Sen fortsätta sin körning hem mot Lidköping därefter.
Hon har fått låna pappas bil. En blå Honda Insight Hybrid.
Blir inte så ofta jag får Lidköpings besök när man bor så långt ifrån.
Så det är väldigt trevligt när man väl får det!


Strax innan 16 idag, så var hon här i Norrköping.
Jag lämnade Wilmer ensam hemma och hoppade in i bilen med syrran.
Behövde handla kaffe på ica, så valde att åka till Hageby.
Hageby har Skandinaviens största köpcenter (eller om det är Ett Av de större),
så tänkte att då ser hon ju nån del av Norrköping samtidigt.




Vi minglade runt på Hageby innan vi tog ica på slutet.
Jag passade även på att köpa värktabletter på apoteket, 
då jag haft migrän nästan varje dag sen jag kom hem 
ifrån min semester hos mamma sent förra måndagen.
Illamående och starka migräner rätt ofta sen min hemkomst.
Så behövde nya värktabletter.
När vi kollat färdigt så handlade vi lite smått på ica.
Jag sa att hon får välja ut nått fika att ha till kaffet.


Jag guidade syrran genom stan. Hur hon skulle köra.
Hon behövde tanka på Preem så dit åkte vi.
Pappa har haft några trevliga Honda, men va nu nyfiken på en hybrid.
Denna drar alltså hälften bensin och hälften el. Vilket man tjänar massor på.


Pappas relativt nya Honda insight hybrid



Underbar dag med massa sol och väldigt mkt värme!
Vi åkte hem till mig och jag guidade vart vi skulle.
Det är ju parkerings taxa överallt här, förutom på en gata mitt emot mitt hus.
Så där ställde vi oss för det var ledigt.
Wilmer blev rätt överraskad över att hans underbara "moster" var här.
Det var inte riktigt det han förväntat sig då matte kommer hem.
Han är verkligen så himla glad i sin "moster", så det betydde massor för han!





Jag kokade kaffe och syrran såg sig runt här lite.
Gav bort en oanvänt höstjacka till henne också. Beställde den en gång,
men kände direkt att den inte alls passade Mig.
Men sen har den lixom bara legat här eftersom det blev för sent att returnera.
Så den fick hon, för den satt bra på henne och allt. (Hoppas du blir nöjd!)

När det sen var dags för henne att åka vidare.
Hon har ju 3 timmars bilresa mellan Norrköping och Lidköping.
Tog jag med mig Wilmer som ändå skulle ut, 
så tog vi sällskap till bilen och där vinkade vi av henne strax innan kl 19.





Tack för trevlig visit! ..Alltid mkt uppskattat!

3 kommentarer:

Purple Kitten sa...

Härligt att ha henne på fika :)

Hemmet Är Min Borg sa...

ja se där ,fina töserna som får en trevlig stund ihop :)
kram

Tiggir sa...

Du de där var en fin bil..Inte alls dum..Kul att syrran din kom på ett besök!! Ni hade i alla fall tyr med vädret=)
Kram kram