tisdag 20 juli 2010

Wet Moment

.
Jag kom hem förra måndagen, sent.
Ett mkt torrt Norrköping möttes jag av. Gula gräsmattor överallt.
Knappt något grönt alls på gräset längre.... Mkt torka och hetta!
Hade inte regnat på väldigt länge så behövdes.

Men i lördags kom det verkligen regn!
En enorm skur som snabbt gjorde gatorna överfulla av vatten!
Gick inte ner i brunnarna för det hann lixom inte.
Jag tog på mig en munktröja och gick ut i regnet! 
Kan vara skönt då det är så varmt jämt. Svalkande helt enkelt.




Snacka om att bli rejält dyngesur på bara få meter!
Men mig gör det inget. 
Kände ju för att gå i regn, så trots att det verkligen Öste ner, 
så gick jag lugnt och fint med Wilmer här utanför.


Vi stod ett kort tag i spårvagns-kuren i närheten.
Men den där rejäla kraften i regnet, försvann sen till mer försiktigt regn,
så då gick vi fram igen. Rätt skönt att bara stå och iaktta en stund med.
Där spårvagns vägen ligger, så var rälsen helt under vatten.
Var även vatten upp en bit på trottoarena lite här och var.


Rälsen, nån decimeter under vatten

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj oj oj så våta ni var då :)) men gott när det kommer regn
kraaam

Tiggir sa...

Hihihi vilken sjö av reng=)
Kram kram