tisdag 11 maj 2010

Vad händer? ....och fötter

Jo...
Var på möte förut, men efter mötet direkt, så skulle jag iväg till ica Maxi. 
Maria och Camilla stod vid min bakgård och väntade in mig, sen gick vi direkt.
Underbart väder idag! Skönt i solen är det.


Millan och Maria - Taget annat tillfälle


Camilla fick dessvärre åka iväg, då vi precis kommit fram till Maxi,
så hon hoppade på bussen och iväg hem.
Maria och jag fortsatte in på ica och sen gick vi oss hemåt i solen.
 
Var hemma vid 16.30.
Provade att starta upp min stationära hp dator då jag kommit hem.
Fick inte igång den på de 2-3 första försöken... fick inte igång den ALLS igår.
Men jag vill ju in till mina foton och allt innehåll ju.... så jag gav inte upp!
Fick igång den som sagt så nu sitter jag fortfarande här och kopierar över foton och annat.
Har nämligen en extern hårddisk där jag lägger allt på.
Kraschar datorn, så har man ju allt på externa disken.

Beskrev ju för hp support igår om problemet, som ni nog läst i förra inlägget....
Dom svarade å här:
Du bör vända dig till återförsäljaren igen 
för att få datorn reparerad igen eftersom det är ett hårdvarufel.

 
 
Så jag får helt enkelt tömma mitt privata innehåll i datan 
och sen lämna in den till Media Markt igen. Suck!
Tur att jag har den där laptopen, trots att den inte har windows, utan Linux.
Den är inte så bra och den är inte alls snabb heller. Men står ju inte Helt utan internet iallafall.

Får passa på att skriva ut lite papper också, som jag kommer behöva om någon vecka.
För jag antar att jag inte kommer kunna starta upp datorn alls 
då jag väl stänger av eller startar om den.
Tog mig ju ett dygn att komma in i den, som det är Nu.



Tack för maxi- sällskap och allt idag! happy

3 kommentarer:

Lilliss sa...

tack själv gumman!

hoppas det löser sig med datorn!
låter ju konstigt!
men jag kan inget om datorer!

kramar

Tiggir sa...

Det har varit en skön dag=)
Kramkram

Nettan sa...

Seriöst, fel på skiten IGEN?!! :S Urs vad jobbigt