måndag 10 maj 2010

Déjà vu

 
Sitter vid laptopen i vardagsrummet nu....
Har inte kunnat komma in på min stationära dator än idag!
 
Den var ju inne en månad på service efter nyår....
Den var bra i någon vecka, men sen började datorn att plötsligt stänga av sig.
Behövde inte vara att jag gjorde nått, utan bara POFF,
så kom blå bakgrund upp och nått om "Memory" stod framför mig.
Memory Damaged eller nått, KANSKE det stod...
Men fort försvann blå rutan och datorn startades om.

Men nu idag, så går det inte starta upp datorn....
Precis det problem jag hade innan den lämnades in på service.
Déjà vu all over the place! Fan vad trist rent ut sagt!

Denna laptop är varken speciellt bra, eller alls snabb....
Vet heller inte vad som är "lagat" på min stationära.
Den var ju inne i en månad på service, men på lappen 
verkar dom ju inte ha hittat nått fel alls.

Hoppas jag kommer in i datorn snart....
Att det ska ta flera timmar igen, är inte speciellt lockande!
Får nog lämna in den Igen, känns det som..... suck

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

undrar om dem har kollat igenom den ens, så kan dem göra ibland, inte ovanligt alls
kram

Josefina sa...

Yes! Det har dom, men fann inget fel på hårdvaran alls, som det verkar enligt lappen jag fick vid hämtning.
Dom har förmodligen blåst hårdvaran och lagt in den på nytt... men problemen har börjat igen, så får se vad dom svarar.

Dom hade mailat mig i eftermiddag och undrade hur det går med datorn, så dom håller kontakten bra iallafall :)

Får se vad dom säger..
Vore ju bäst att få ny dator, men vet inte om jag har sån garanti kvar, som kan ge ny data..

Kramiz