torsdag 6 maj 2010

Plumber's coming later

.
Jag ringde rörmokaren för typ en timma sen och berättade att det är jag med diskmaskinen..
"Jaaaa, just ja!! Ojdå", sa han. Han hade råkat glömma helt.
Jag är inte arg på HONOM, han är trevlig och allt, så det är lugnt.

Han frågade om jag är hemma ikväll. Han är i Linköping nu.
Jag är hemma ikväll sa jag, så han kommer ringa mig sen och diskmaskinen blir installerad Idag.
Han har en "modul" med sig, som tydligen fattades och så installerar han idag.
 
 
 
När han sen har gått, så kommer jag sätta i denna flaskan.
Den rengör diskmaskinen på djupet, insidan.
Har inte använt maskinen på två år typ, och vill gärna rengöra invändigt innan jag använder den.
Så denna flaskan gör jobbet!

Ska komma på en lösning också, på hur jag kan "gömma" att diskmaskinen står så här.
Sätta nått snyggt tyg över, eller på annat sätt gömma.
Kommer inte gå att sätta på skåpsluckan nämligen, så får lösa på annat sätt.






Förresten....
Jag mailade till företaget Veet, för några dagar sen, kanske en vecka sen.
Jag använder deras färdiga vax remsor till ansiktet.
Den paketen innehåller ganska många vaxremsor 
och en "sticka" drar man isär, så blir den två remsor.
I ansiktet använder jag bara en sticka som blir till två, 
och paketen inehåller 20 vaxremsor och 4 våtservetter.


 
 
Men använder du bara en vaxremsa per gång, så går de 4 våtservetterna åt fort.
Sen får man lixom köpa en helt ny paket för att få hem nya våtservetter.
Vaxet behöver tas bort med en speciellt våtservett... svårt att få bort utan.

Skrev till dom att jag sitter här med mängder av oanvända vaxremsor,
men får köpa nya paket för att få fler våtservetter.
Det finns ju inte ens att köpa våtservetter vid sidan om, som "refill".

Har nu de sista veckorna fått göra så att jag klipper våtservetten....
Använder en del av den och resten, lägger jag tillbaka i sin ficka.
Sen får jag försöka återsluta för att servetten inte ska torka.




Sen nästa gång jag använder en vaxremsa,
så har jag lite grann kvar på min förra servett.

Dom lyssnade på mitt förslag och att det ju är för lite servetter 
för oss som bara använder en vaxremsa per användning.
Så som tack för mitt önskemål, så har dom skickat hem flera stycken våtservetter på posten.



Ja ni ser ju vad det står...
9 stycken servetter fick jag hem! Kul att dom svarade så pass bra på mitt mail.
Att jag dessutom tjänade på det också. Hoppas nu att dom lägger fler servetter i paketen
och att man kanske även kan köpa hem vid sidan om paketen. Styckvis eller nått.



Skönt också att rörmokaren kommer hit sen idag!
Ska bli skönt med diskmaskin igen!

Inga kommentarer: