söndag 2 maj 2010

In med bollen


Nytt år och ny energi!
Ja snart är det ju dags att heja på fotbollen igen!
Sverige är inte med i VM dessvärre, som ju är året stora händelse.... 
men vi blev ju efter nyår, väldigt magiskt framlottade i EM-kval!

EM = Europa Mästerskap
VM = Världs Mästerskap


Följde Sverige förra året, men det gick verkligen inget bra!
Spelarna var som sirap varje match och det var rätt pinsamt, så dåligt det var alltså.
Zlatan skadade sig i benet, och då kände man att det är Kört.....
MEN han spelade ändå faktiskt! 
...Inte lika bra, men han är ju enda räddningen då det går dåligt.



De länder som kom med till årets VM är Danmark bl.a.
Men det är inget land jag känner för att heja på faktiskt.
Men EM-kvalet kommer jag ju så klart att följa!

När och vart spelar Sverige då???? Kolla in datum och sånt  här!





I England tycker jag att Chelsea är bra!
Ska jag inte heja på Sverige i sig, så måste jag såklart heja på min underbara stad!
IFK Norrköping tar sig framåt, så måste så klart heja på dom!

www.gopeking.net
www.ifknorrkoping.se

Inga kommentarer: