söndag 2 maj 2010

Njutbarheter

 


 
 
För en halvtimma sen, så hade jag precis ätit upp maten. Tog en cider till maten.
Hade så mkt kryddor att en kall cider passade in.
Inte varje gång, men just idag kände jag faktiskt att det skulle passa bättre än vatten.

Jag lät den andra köttfärsfyllda tortillasen, ligga kvar i ugnen,
medan jag åt upp den första.
Så att nr 2 kunde ligga på mkt svag värme och hålla sig varm.
Rätt som det är så smäller det till och då har gallret halkat av!!!
 
 


 
 Fattar inte varför gallret inte är bredare!
Man får lägga på gallret försiktigt, 
eftersom det annars kan ramla av, för gallret känns inte brett nog.





Vännen
Frågat min barndomsvän också om vad hon säger om att träffas imorn. Bara hon och jag.
Menade på att jag kan ju kliva av spårvagnen, nära C-A
och sen promenerar vi mot Färgargården och tar en mysig fika.
Skrev att där är filmen "Strul" med Björn Skift, filmad. Där vi då kommer gå.
Jag vet att hon gillar den filmen.
Skrev att sen efter fikat, så kan vi ta spårvagnen mot city och gå på stan.

Om nån är på besök från annan stad, så får man lite försöka tänka ut vad DEN kan vilja göra.
Man vill ju att personen i sig, ska få ut Sitt bästa av besöket och få nått minnesvärt.
Man vill visa upp Norrköpings fördelar av shopping, fina stadsdelar osv.
Ge en trevlig och minnesvärd dag helt enkelt och då måste man se på vad gästen har för intressen tex.
Så man kan välja områden och ställen, som får gästen att uppleva nått stort.
 
 
Stort för oss ovana..
Min barndomsvän är från min hemstad och det är en liten stad som inte ens har ett köpcenter.
Så att gå runt på våra större köpcenter här, skulle vara en upplevelse för henne.
Min plan på imorn är ju att jag hämtar upp henne utanför C-A's hem typ.
Vi går igenom parken, som är rätt mysig och över lilla bron vid campus, där vattenfallet är.
Sen mot Färgargården och tar en fika. 
Då får hon uppleva en lagom stund i detta super område. Mkt fint för alla åldrar här!
Sen kan jag dessutom visa att här sprang Björn Skifs, då han blev jagad i filmen "Strul".
En film som hon alltid gillat och en scen som vi alltid skrattat åt i alla år dessutom..
och film fantast som hon är så skulle det nog vara kul för henne.
 
Färgargården har ett så himla mysigt fik dessutom. Sen att ta spårvagnen mot city...
Ja, vilken från annan stad, en LITEN stad i detta fallet, 
tycker inte att spårvagn skulle vara en upplevelse. Det är klart man måste få henne att åka lite.
Så min plan om imorn, som hon dessutom tyckte lät bra....
Är att få henne att uppleva korta stunder i olika miljöer. Få lagom dos av varje miljö.
Hon måste ju få fina minnen och bra upplevelser av stan.

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

låter mycket vettigt som förslag tycker jag, färgagården oxå ,ett så mysigt ställe Me Like
hälsa till henne
kram

Tiggir sa...

Det e ju klart att hon ska se hur norrköping ser ut!! Kul att din barndoms kompis e på besök & hoppas att ni får en bra dag & inget regn..Bamse kram