onsdag 5 maj 2010

Exhausted

Har dragit mig i sängen i flera timmar nu...
Är precis utmattad fortfarande ifrån måndagen.
Agility sen och jag behöver få kaffe i min, nått i magen, duscha
och vara där flera timmar tidigare, för annars kommer Wilmer krångla på kursen.
Han kommer ha för mkt energi isåfall och då kommer jag få ett helvetes arbete igen.
Så känns som ett absolut måste att vara där ett par timmar innan.

Men den utmattning jag känner psykiskt och fysiskt.....
Även om man sitter still tex, så hinner man aldrig återställas.

Skillnaden med ett arbete och en sjukskrivning för psyket,
är att den som jobbar, sliter tillfälligt på sitt arbete
och sen vilar upp sig inför nästa dag.
Man kan också ta ut ledighet, då man behöver det.
 
Medan en sjukskrivning för psyket är ett dygnet runt slit,
där man aldrig blir utvilad, eftersom jobbet fortsätter hela dygnet.
Skillnaden mellan jobb och att vara sjukskriven mot psyket, 
är att jobbet kommer du ifrån, slitet med psyket får du dras med.....




Samma som att ha barn. Faktiskt.
När barnet väl sover, så hinner man aldrig bli nog utvilad...
Känner mig som bilden nedan faktiskt... Totalt utmattad!
Inte trött i sig, utan bara totalt utmattad. Går inte förklara till nån som inte är i samma sits.


Bild lånad från nätet


Ska försöka att göra mig i ordning och allt..
Men känner jag att det tar emot allt för mkt, så stannar jag hemma.
Jag vet hur det blir om jag gör nått emot min ork.
Sist så sprang vi mkt på varsina håll. 
Så om jag kommer på agilityn så kommer det bli väldigt svårt att få några foton alls,
såvida man inte har en kompis med sig som kan vara fotograf typ.
När vi sprang och utförde olika uppgifter så varsina håll,
så höll man ju sån fokus på sin hund, att man inte såg vad andra gjorde.
Hundar och ägare har alla lösa sina hundar samtidigt och springer banan på olika ställe
och jag måste se till att Wilmer bara bryr sig om Mig och ingen annan.
Man tappar fokus på vad som händer omkring en.
Men hoppas att man kan få nått foto ändå, även om ingen hänger med och kan hjälpa till.

Ska nu ta mitt lilla lugna hur som och försöka hinna.
Borde åka om någon timma nämligen och jag ska precis ta "morgon-kaffet".
Det är de 2 allra viktigaste kopparna för mig på ett dygn. För att jag ska fungera.
Jag är oerhört stressad, men också oerhört orkeslös

2 kommentarer:

Nettan sa...

Hoppas det går bra idag på kursen! *Håller tummarna för er!*

Lilliss sa...

så sant det du skriver!

kram!