torsdag 6 maj 2010

Endelig!

.
Rörmokaren var här för kanske en timma sen nu.
Han installerade diskmaskinen och då han gick, så tänkte jag köra igång maskinen.
Ställde ner den där plastflaskan med medel, som ju är till för att rengöra maskinen invändigt.
Så jag sen kan sätta i mitt porslin och börja använda normalt, då maskinen först är ren.




Jag upptäcker att maskinen gör inget.....
Så jag får flytta fram maskinen lite och den sitter verkligen tight, så var inte lätt.
Sen tog jag ut el-sladden ur kontakten som ju sitter nere till höger, längst in i skåpet.
Tänkte att jag sätter in en fönsterlampa i den kontakten, för att se om den har ström alls.
Lampan tändes inte! Så alltså är det ingen ström i det jacket i skåpet... suck.

Har fått dra fram el-kabeln och använda ett jack som är framför skåpen.
Får väl bli som då jag använder min micro, att jag dra fram sladden varje gång jag ska använda
och sladden då är synlig, så får jag ta ur strömmen sen och gömma sladden.
Hade vart bekvämast och snyggast om sladden är i väggen och gömt, alltid.
Men vad gör man när bästa och gömda jacket, inte hade ström i sig, som jag antagit!




Men men.... sladden får dras på detta sätt vid användning.
Glad att maskinen funkar och att den kan användas!
Maskinen körs nu med rengöringen och därefter ska jag fylla maskinen med porslin och köra!

Inga kommentarer: