lördag 17 april 2010

PuL = Personuppgiftslagen

.

Tittar på Lex Alonzo på tv8 nu och dom pratar om internet idag.
Vad man får göra och inte får göra på internet...
Man får ju tex inte bryta Personuppgiftslagen, som att skriva om någon annans privata tex.
Man får inte skriva om någon Annans hälsa, ekonomi osv.
Det är kränkande och emot lagen!

Jag förlorade en vänskap pga att Den skrev för mkt personligt om Mig i sin blogg.
Sen också vägrade Denne att sluta skriva om Mig och det ledde till mkt dåligt psyke
samt att vänskapen faktiskt inte höll. För många löften bröts osv.

Intressant att se hur Alonzo går fram med diverse mål i programmet...
Detta avsnittet handlar om internet som sagt och vad som är tillåtet och inte.
Internet är ju så stort och rörligt! Om nått kommer ut, så är det märkt för alltid egentligen.
Lex är latinska för Lag, så han går fram på mkt bra sätt tycker jag då jag tittat!

Nä nu ska jag ta tag i städningen här.....
Ska putsa fönster nu först på listan! Ska sen till Maria och hjälpa henne också.

Inga kommentarer: