söndag 18 april 2010

Latest Updatez

 
Igår kväll innan jag la mig, så la jag ena täcket i blöt.
Ett av de två som är djur-urin drabbat...
Behöver ju få bort doften så djuren inte känner den... 
Så jag hällde upp ättika i min nyköpta sprayflaska, som kommer vara till just såna här tillfällen...
Tog fram en av citronerna jag köpte och delade, 
sen pressade ur citronvätska i spraybehållaren med ättika.
Sen la jag citronerna ovanpå fläcken också... efter att jag sprutat på citron-ättikan.
 
 
 
 
Hällde på vanish tvätt-gel och sprutade också på vanish fläckborttagare... och klor.
Sen fyllde jag badkaret med hett vatten och lät alla medel och så, fördela sig med Hela täcket.
Lät det ligga över natt och sen idag så tömde jag vattnet och fyllde på med nytt hett.
Kommer tvätta täcket som vanligt också, som sista steg innan användning.
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag putsat fönster!
Blev uppbjuden till Maria på mat och jag det var tal om att hon har maten klar vid 18.
Men jag kom lite efter i 'schemat', så messade och sa att jag blir lite sen.
Tog lite mer tid med att putsa mina fönster, än tänkt.
 
 
 
När jag kom över vid kanske 18.30, så tittade hon på hockey fortfarande. 
Dom hade gått övertid. Så jag var inte sen till maten.
Hon gjorde klyftpotatis, kotlett och bearnaisesås. Inte alls fel!
Jag hade med mig kladdkaka och grädde också, som efterätt.




När klockan slått 21, så var det dags att hinna iväg till affären nära oss.
Jag behövde handla lite basvaror, som jag dratt mig för att orka handla...
Maria valde att hänga med som sällskap så vi gick iväg direkt.
Skulle bara lämna Wilmer hos mig och så gick vi.

Jag plockade ihop alla varor jag skulle ha 
och upptäcker att jag inte har pengarna Med mig!
Så det var ju bara att ställa mig korg där, gå hem igen och se komma tillbaka.
Gick på lite mer än hoppats, men passade på att köpa hårfärg också.
Kostade bara 49:- tillfälligt, och jag behöver ju ändå så passade på med deras rea vara!

Vi gick hem till mig och kollade lite tv.
Hade redan missat Körslaget dessvärre, så får se reprisen.
Inte lika kul, men hade totalt glömt av att det ens skulle vara....
Men vi såg lite stand-up komedi som kom några program på raken på Comedy Central.
Sen hamnade vi på Eva och Adam, en film som var på canal+.
Den har man sett förut, men var ett tag sen ändå nu.



Blev lite sent ikväll och det är tillåtet emellanåt!
Tack så mkt för sällskapet gumman! pYzZ pYzZ

1 kommentar:

Lilliss sa...

tack själv!

"bli inte rädd nu men ja tror det är nån i din lägenhet.. ja tyckte ja hörde ett skrik"

kjam!