söndag 25 april 2010

Kvällen

 
Kom precis hem från Maria.
Lovade henne att jag kan komma på kaffe, men att det blir efter vi tränat agility.
Drog iväg ett sms så fort jag var på väg in hemma....



Efter Agilityn
Såg att jag fått en lapp i brevlådan. Det var ett surt meddelande från en granne.
Hon skrev att hon hade "äran" att tvätta efter mig och tycker jag ska gå ner 
och sopa, svabba, samt rengöra tvättmedels facken!
Har jag något att tycka om detta så kan jag alltid ringa på hennes dörr.
 
 
 
Jag såg att det lös i källaren då jag kom hem, så jag lämnade Wilmer i lägenheten och gick ner.
Hela golvet var totalt blött, så jag trodde att någon maskin läckt ut över golvet,
för det har jag sett att det gjort förut, men nu var värre läcka, tänkte jag....

Såg att hon svabbade inne i torkrummet så hojtade "hej hej".
Frågade också vad som hänt på golvet.
-"VAD SOM HÄNT!!!!! JA DET SKA JAG TALA OM FÖR DIG VAD SOM HÄNT!!!"


Jösses i TUSEN! ...Vad hon var AAAAAARRRRRGGGG!!!!!!
Hon var så förbannat att det illröda i ansiktet gick ut mot armarna,
och dessutom så hade hon nästan "ådror" i ansiktet, som jag inte trodde man kunde ha!
Armarna var också illröda av ilska och muskler, samt ådror var mkt mkt synliga!




Jag fick ingen chans att förklara eller få en syl i vädret, hon var så förbannat att det fann inte!
Jag kände mig mkt mkt liten i denna stund och då jag väl fick syl i vädret 
och då hon hävt ur sig på amerikanska att -"THIS IS THE LAST TIME I'LL TELL YA!"
....Så sa jag att jag HAR städat efter mig!!
-"ÅH DÅ SER DET UT SÅ HÄR MENAR DU!!!!!!!!!!!"
Ja försökte hålla mig mkt lugn och vänlig, för att bli osams med grannar, det vill jag inte!
Jag sa att jag vet inte om någon då tvättat efter mig, sa jag... för jag städade!
Jag försökte förklara jag har jobbat flera år med lokalvård och varför skulle jag ljuga för dig.
-"ÅH DET SER UT SÅ HÄR NÄR DU JOBBA MENAR DU!!!!!!!!!!!"
-"Näää det gör det inte" sa jag! .."För jag ställde kvasten mot brandstegen!
Nu är den inte där, vart den nu tatt vägen, men jag ställde den lutat mot stegen då jag var klar!
Jag har nu varit iväg i några timmar på träning med hunden 
och vad som hänt efter jag lämnade tvättstugan, vet jag ju inte," sa jag!





Hon började lugna ner sig desto längre jag stannade och försökte förklara.
Hon sa att hon mer nu förstår att hon nog skällt ut FEL person!
Öh, ja det skulle jag vilja påstå, sa jag till henne!
Hon menade på om hur hon bott här i 3 år och länge stört sig på detta...
Hon sa att nu har nån annan satt upp lapp och hon har tänkt tanken men aldrig kommit så långt.
Sen har hon tänkt att lägga lapp i brevlådan och det blev så idag.
Jag kommer ner och hennes tickande bomb SMALL totalt!
Sen har jag ju pms på det hela också sa hon, men menade på att det nog är rätt bra samtidigt,
men bättre om det blir till Rätt person nästa gång!

Jag berättade för henne att då skulle hon inte bott på Norra Promenaden,
för jag hade samma värd där, men det såg väldigt mkt sämre ut i tvättstugan, sa jag!
Blev du inte galen då, undrade hon. Ah jo, det kunde ju hända att man störde sig, sa jag.
Jag fick henne att lugna ner sig och hon sa att jag får hålla koll på vem som tvättar innan mig,
för det har hon koll på sa hon.
 
Jag kommer nog se till att inte tvätta innan eller efter henne hädanefter haha!
Hennes lägenhetes nummer finns på lappen som kom i brevlådan,
så får se till att jag inte kommer för nära henne för hon har stenkoll på vilka som tvättar När.
För så som hon var och så ARG att både armar och ansikte visade senor och muskler!!!!
Ja så arg kan INGEN pms tjej nånsin bli!! Inte den värsta ens!!
Går inte ens få er att leva er in Lite ens, för det behövde upplevas!



Nåja, tur att jag stannade, för hon bad om ursäkt och vi "skiljdes" åt som bra grannar.
Hade vart väldigt jobbigt annars.
Hon bad mig Dra åt Helvete och allt möjligt nere i källaren vill jag lova!  
Helvete asså! HJÄLP!!!!!!  ...tänkte jag verkligen!
 
 
 
 
 
Nåja... 
Gick sen iväg till Maria och jag kände att jag behövde skatta!
Jösses vilken chock att möta sin granne i ett stadie man aldrig ens ser sin värsta fiende i ju!
Så vi tog en fika och pratade om oss om allt och inget, trevligt som alltid!



Tack för sällskap och fika gumman!

5 kommentarer:

Lilliss sa...

tack själv och stort tack för att du sett efter stitch åt mig!

stor kram

Purple Kitten sa...

herregud är hon dum i huvvet tanten eller :S

Hemmet Är Min Borg sa...

en sån människa går inte prata me,du skulle bara vänt på klacken och gott.de går inte förklara nåt för sånna
kram

Josefina sa...

Mamma:
Nä jag är glad att jag stannade. För annars hade vi vart osams än idag. Det hade vart skitjobbigt.
Ju längre jag stannade i källaren denna gången, desto mer "sams" blev vi och hon bad om ursäkt osv.

Hade jag gått tidigt så hade vi ju haft väldigt trist "relation"..

Josefina sa...

åh :)) Kram förresten haha