söndag 25 april 2010

Awesome nature of Skaraborg

.
Silverfallen




Det finns ett ställe i mina hemtrakter, som jag bara måste åka till.
Det är ett naturreservat som kallas för 'Silverfallen' och ni förstår nog varför.
Det är så himla fint och jag skulle vilja ha foton på Alwin och Wilmer i den miljön.





 
Foto är lånad från nätet - Vore fint att ha hundarna på foto i denna miljön



På våren så växer det blåsippor, gullvivor och lungört längs med vattendraget.
Man ska dit på våren helst, för att se 'Silverfallen' i sitt finaste esse.
Under sommaren brukar nämligen bäcken vanligtvis torka ut helt.







Här finns fler fina miljöer från min hemstads omgivning - Skaraborg.
 Finns så många fina platser kring min hemstad i Skaraborg, 
men i inlägget fokuserar vi på Kinnekulle och Silverfallen, så mer finns i länken som sagt.
Nu vidare till en mer historisk plats! Kinnekulle pratar jag om....
 
 
 
 
 
 Kinnekulle
 


 
 
Kinnekulle är väldigt känt och även uppskattat av oss själva, skaraborgare.
Men turister dras dit av anledningar som att författaren Jan Guillou skrev om just denna platsen.
Men även själva filmen Arn är delvis inspelad just på Kinnekulle.

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja dit måste vi åka ,det verkar vara ett underbart ställe
kraaam

Nettan sa...

Gud så fint det är! Det vore asmysigt att åka dit nångång!

Lilliss sa...

har varigt där en gång med skolan,
helt underbart...vill åka dit igen!!

kjam!