söndag 25 april 2010

Agility - Utanför schemat

.
Jag och Nettan hade redan pratat tidigt om att åka upp på söndagen 
och träna agility utanför kurser. 
Så jag frågade Linda och sa att hon kan ju passa på hon också.
Vilket hon gärna hängde med på! 
(Bara Bra om jag får Mer störning dessutom.)
 
 
Vid 17 så hämtade Linda mig och vi plockade upp Nettan på vägen mot klubbhuset.
Linda kom dock underfull idag med att Lotus tycker inte det Är kul med agility.
Hon fick sätta sig med Lotus lite vid borden. Hon passade på att ta några foton också.
Sen när jag och Nettan körde med våra hundar, fast på olika delar av banan då....
Såg jag att Linda lämnade Lotus i bilen.
 
 
 
 
Jag sa till Nettan också att vi kan ju göra så här att vi leker "turas-om-fotograf".
Att jag tar några foton på nära avstånd på henne och Candi,
så tar hon några foton på nära håll med mig och Wilmer.
Vi tog några stycken utvalda hinder, fick våra foton och sen var vi redo att åka.
Inte så kul för Linda att sitta hur länge som helst, då hennes hund tyckte det var trist.





När vi fått några foton på Nettan och Candi,
så tog Nettan lite foton på mig och Wilmer:





Wilmer kan "kryptunneln" galant! 
Räcker att jag ropar kryp! ....på avstånd, så tar han hindret själv.

Idag har det gått som jag antog, det har gått jättebra!
Wilmer är duktig på hinder och slarvar inte så mkt. Hans problem är störning.
Han behöver jobba oftare med andra hundar omkring sig.



Kontakt gick jättebra idag, precis som det brukar!
Det är bara om det är för mkt stim och för mkt omkring honom, som han är i dåligt fokus.
Idag var det rätt så lugnt, så han kunde visa vem han Är normalt sett, om man säger så.



Det är ju inte alla av mina vänner ens, som sett Wilmer arbeta.
Den sidan som många berömmer med Wilmer, har inte många sett ännu.
Så nu gick det typ som sig brukar. Men måste som sagt var träna oftare MED störning.
 
Jag berömmer honom Extra idag, som för ju första gången kört banan gång på gång,
medan han två lekkamrater Också är lösa och springer runt i området!
Det skulle kunna trigga vilken hund som helst, men han lyssnade på mina korrigeringar.






Så där ja....
 
När mina foton också var tagna, så åkte vi till Ica Maxi, då Linda skulle handla 
och jag kände mig lite små flummig och ville små busa.
Daskade till Nettan på rumpan och små- "terrade" Linda lite *hihi*
 
Jag hade ju lovat Maria att komma på kaffe, så väl hemma så meddelade jag henne.
Och ja, ni läste i inlägget innan, om hur det gick!


Tack tjejer för en skön tränings dag & Gott sällskap!

2 kommentarer:

Purple Kitten sa...

Tack själv för träningen o sällskapet! Gumman ser ut som att hon slutat löpa nu så tror det går att ta med henne dit på onsdag :D

Tiggir sa...

Tack sj..hahaha det var lite kul att du ''terrade'' mig=)
Men du kanske kommer att få igende så var på din vackt gumman..
Pöss på näsan