onsdag 28 april 2010

Agility - Kurs 3

.

La på telefon precis. 
Har pratat med mamma sen jag kom hem. Alltså pratat i 1 timma och 20 min.

Idag har det varit agility kurs 3, mellan 18-19-30.
Planerade att Wilmer ska spendera hela eftermiddagen på klubbhuset så han blir "mätt" på omgivning.
Räcker inte att vara på klubben en timma innan kursstart för Wilmer är för glad i allt.
Dofter, hundar osv, gör att han varken hör eller ser, utan bara blir så överlycklig.
Men är jag på plats flera timmar innan kurs, så hinner han nosa av sig,
springa lite, se hundar och få in alla intryck på alla sätt och vis.

 


 
 
Han lekte med en australisk shepherd, som också är en vallhund.
Han gjorde lite agility, sen vilade, sen lite mer träning, eller lite bollkastning tex.
Ja vi har helt enkelt hängt på klubben hela eftermiddagen typ.
Jag hade Maria med mig och jag hade med mig kaffe i termos.
Vi köpte med oss cheeseburger på McDonalds innan vi gick mot klubbhuset också.
Samt att jag hade lite Ballerina Kladdkaka med mig, att få i magen.







Det började regna vid kanske 16.30 eller så....
Så ökade regnet mer och mer naturligtvis och vi har ju kursen ute.
Så redan innan kursen hann man att bli lite blöt och sen i spöregna har vi haft hela kursen.
Hade ingen jacka på mig, då det är lättare att springa banan utan.
Hela mitt hår droppade massor, Wilmer var jätteblöt 
och mina uggs läckte in så det stod härliga till!!!



 
Wilmer har varit väldigt duktig idag!
Han har knappt haft kopplet på sig alls, och trots alla lösa hundar som lockar överallt,
så har han ändå suttit fint intill mig och kopplet kan ligga i gräset.
Detta har gått så himla Bra pga att jag var på klubben i så god tid innan.
Han var mätt på att nosa runt och att hälsa på alla hundar var inte lika spännande nu,
som det hade varit om jag inte varit på plats i god tid innan kursstarten.
Så han har fått nosa, springa av sig, samla intryck och ja.... 
få bort den värsta överskotts energin, och ändå hunnit vila innan kursen sätter igång.

Mkt fin kontakt har vi haft trots alla lösa hundar överallt
och att även Han ju varit lös hela kursen, men ändå suttit kvar bredvid mig!
Så jag är mkt stolt över honom idag och tränaren sa att han har verkligen en bra dag idag!
Jag får helt enkelt komma till klubben flera timmar innan 
och "mätta" hans överskotts energi osv.
 
Nettan dök upp innan kursen började,
så under kursens gång så höll Maria och Nettan regn skydd i lilla skjulet.
 Dom satt och pratade lite under kursens gång.
Nettan kunde inte ha med Candi idag heller, fast hon slutat löpa precis.
Kursledaren menade på att det är för nära inpå att hon slutat och då som hormonerna är värst.


Maria
 
 
Har inte så många foton att dela med mig dessvärre
och nu vill jag bara sitta här inne och njuta av min vitlöksbaguette som är nygräddad i ugn,
samt hålla mig torr, för vi båda blev verkligen BLÖTA av alla timmar i spöregn!




Nettan och Maria behövde handla lite, så efter kursen gick dom in på Maxi.
Maxi ligger intill busshållsplatsen som vi kliver på.
Jag och Wilmer stod utanför medan dom var inne.
 
Kändes nästan som evigheter, för jag var så pass blöt överallt 
att varje minut var som 10 minuter.




Tog mig en pigall så länge, som jag hade med mig bland matsäcken i ryggsäck.
Wilmer var jätte törstig, för jag glömde fylla upp en skål åt honom efter kursen.
Har ju med mig en vikbar plastskål som man utanför kurshuset kan fylla på med vatten.
Finns en kran där, men jag glömde helt bort. *Sorry Wilmer*



Ju mer jag stod och väntade, desto mer spred sig det blöta i skon!



Vi hoppade på bussen och vid 20.30, så var jag hemma.
Då var det dags för Wilmer att först hamna i badkaret.
 
Han var ju dyngesur för det första, precis som jag.
För vi har varit ute i spöregn i rätt många timmar nu, 
men inte nog med det, så var han smutsig.




Både jag och Wilmer har nu haft en lång dag, men mkt arbete!
Han har varit så duktigt och jag är stolt över honom!

Nu är Wilmer helt slut och jag har precis fått torra kläder på mig, så ska koppla av här nu.
Nästa vecka ska jag komma tidigt till klubben igen, funkar bäst så!
Tack tjejer för idag också!


Chip och Hej!

1 kommentar:

Lilliss sa...

tack för att du frågade om jag ville följa med, hade en mysig eftermiddag!
ja stolt över wilmer ska du vara för han är så himla duktig!
synd bara att det regnade!

följer gärna med fler gånger så det är bara att säga till!

kramar