tisdag 27 april 2010

Vägen till BRA mage

.
Ja jag har problem på flera sätt....
Kan få riktigt jobbiga kramper och värkar som är av utan dess like!!
'Love-handels' och långsam matsmältning....

Oavsett om du vill gå ner i vikt, få bort magvärkar eller snabba på matsmältning,
så fett inte sätter sig på tex midjan.... osv osv
Vad du än har för problem eller inte problem, så upprepas ständigt denna metod.
Metoden heter LCHF och står för Low Carb, High Fat.
Man ska alltså på svenska ha lite kolhydrater och mer fett.




Haka inte upp dig på vågen!
Det är vanligt att man ser folk som kollar på hur mkt kalorier allt innehåller...
Många hakar också upp sig på vad vågen säger...
Men om man tex tränar, så kommer muskler väga endel, för fett Blir då muskler,
så om man skulle gå upp lite när man tränar, så kan en del må dåligt,
men dom vet nog inte att fettet bara förvandlats till muskler.
Träning går man upp av lite, men inte i fett. Så haka inte upp er på vad vågen säger!

I bantnings metoder kan folk bli besvikna då dom ser vad vågen säger....
Dom har då tränat och dom har även gått ner kanske 3 storlekar på byxor och kläder,
men så fort dom ser vågens resultat, så försvinner lyckan.. Haka inte upp er på vågen!



LCHF?
Jag har skrivit på sajten http://kolhydrater.ifokus.se 
för att mina problem kändes så jobbiga.
Att maten smälts så långsamt att det hinner sätta sig på buken (kärlekshandtag)
och att jag kan få uppvälld mage, samt kramper osv osv.
Fick många svar och alla säger starkt LCHF!
Läst runt på nätet också, och bäst i flera olika fall, 
så hamnar jag ändå alltid på metoden LCHF som bäst rekommenderade metod!

Jag ville då läsa om vad metoden handlar om....
Låter mkt mkt vettigt faktiskt, för det är ju sant det som står också.
Vi har i modern tid kommit på att det är inte FETT som vi blir feta av.
Det är kolhydrater och socker!
Förut har vi undvikit fett och även ätit mer frukt.. 
men frukt klassas som godis och är en form av socker.

Becel som bordsmargarin, är inte bra.
Jag kör på Bregott, den gröna och den är mer rekommenderad än Becel.
Även Anna Skipper som har hälsoprogrammet på 3an, 
säger att Bregott är nyttigare än Becel.
I början tyckte jag att det smälter så fort osv. Men valde det för magens skull.
Idag tycker jag det är godast t.o.m och byter inte bort Bregott grön.
 Äkta Smör är bra, men inte Milda!

Läs om metod LCHF på länken nedan:
http://www.kolhydratiker.se/dokument/LCHF.pdf



Man ska alltså ta bort kolhydraterna, för dom är som socker fast i annan form.
Jag menar pasta, ris, frukt, potatis..... osv.



 
Många tror att dom lever nyttigt bara för dom byter ner sig från röd mjölk till Blå tex.
Från Lätta, till Becel... Ja att dom istället skaffar allt i light produkter.
Men det är faktiskt Mer socker och alltså sämre, med light produkter!
Du rekommenderas att välja de fetare sorterna, tex röd mjölk!
För i de produkterna så finns de NYTTIGA FETTERNA kvar, 
medan light produkter har för mkt tillsatser och sockerliknande effekt!


Nåja...
Läs i länken ovan, det är väldigt bevisat att metod LCHF fungerar!
Ska försöka följa dens rekommendationer så gott som!
Till 100% behöver man ju inte följa, men hyfsat!

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja detta fungerar ,man ska lära sig hitta rätt kost bara,det kan va lite joxit i början
kraam

Nettan sa...

Får försöka mig på det där. som sgat min mage är inte hundra heller så vore bra att få ett stopp på magbesvären.

Angelina sa...

Min mage har blivit mycket bättre när jag bytt ut allt till laktosfritt.. Sen när man äter mat så behöver man inte ha potatis och så till utan kan äta kött och sallad istället, minst lika gott =)