onsdag 28 april 2010

BTW

 .
Förresten....
Fastighetsgubben ringde på dörren 
när jag förberedde min och Maria's matsäck till brukshundsklubben.
Han ville kolla vad det var angående köket och utrymme.
Diskmaskinen vill ju inte gärna in i skräputrymmet, för maskinen är lika bred som skåpet.
Jag berättade att vi fick lite in maskinen till hälften... men rörmokaren sa 
att maskinen kommer att pressa ut väggarna i skåpet så pass, för att få plats.
Fastighetsgubben sa att det är bara köra på... kan nog inte hända så mkt trodde han.
 
Så med klartecken, så har jag nu, när agilityn är slut och allt,
haft mer tid att titta på problemet och försöka skjuta in maskinen i hålet 
som egentligen är någon millimeter för liten på bredden.



Jag skjuter inte in den mer än vad ni ser på bilden....
Den är ju inte installera ännu att använda, så tänkte ringa rörmokaren imorn och ge besked.
Sen även ta upp vad som fattas.....
Han frågade nämligen sist, om maskinen är begagnad.... Ja, svarade jag... 
Han menade på att det saknas nån detalj till installeringen, men att han kan lösa det Ändå.
 
Så tar jag upp det imorn, så kanske han erbjuder sig åter igen att installera den åt mig.
Trots att hans arbete egentligen bara var att byta kran och Inte installera.
Ändå tog han initiativet sist att koppla in maskinen åt mig.
Han sa innan han gick sist att vi får se vad fastighetsgubben säger, så får vi hålla kontakten.
Vilket jag tolkar till att han kommer tillbaka..

Inga kommentarer: