tisdag 23 mars 2010

Många bollar i luften


.Oj! Ser nu att jag i lite mer än en timma vart i källaren.
Okej, först tänker jag ta det från början....
Som ni läst, så har jag bakat idag.
Eftersom Maria fyllde igår, så fick hon äran att äta nybakat.
Jag frågade om jag fick komma upp, vilket gick bra.
Så jag tog med mig några nybakta brödkakor.
Ingen av oss hade dessvärre ost, men Maria hade 'fräknekorv'.
Jo, jag kallar det så. Och ostbågar heter 'ostbögar' för mig.


Nåja...
Vi hade en trevlig fika stund med kaffe, nybakt och glada humör.
Jag gick hemåt strax efter kl 21, för brödet ligger ju inte i påsar 
eller nått hemma, samt att hunden behövde göra behov nr 2.
Hemma så hinner jag faktiskt inte in, för jag gick till källaren direkt.
Blev lite sugen på att se om dom fixat ny glödlampa vid mitt förråd.
Har satt upp en lapp på källardörren om detta.
Bytte lampa en gång, men den vägrade gå den också,
fast att den funkade innan, och nu är Även lampan Utanför 
förrådsrummet död så tänkte att, nä nu är det värdens tur att fixa.


Basement
Blev att jag började riva bland lådorna,
fast att det var relativt mörkt där inne.....
Tänkte ta bort mitt mobila internet och prova på nått 
abonnemang hos tele2 igen.
Är så trött på att fylla på varje månad och krångla....
Samt att det kostar ju ändå samma ungefär, fast abonnemang är 
snabbare och bättre på fler sätt, så varje inte få mer för samma peng.
Kåken har ett nytt system indraget, LAN.
Har en så kallad "router" redan och den skulle kunna funka.
Den ligger i källarn, så det var syftet att leta fram denna.

 
Gick upp efter någon kvarts rivning bland lådor.
Tänkte att jag kan hämta med mig en fönsterlampa.
Fanns ju en el kontakt utanför mitt förråd precis, så det funkade kanon!
Hade Wilmer med mig ner, så han fick nosa 
och fundera lite på vad jag gör. 
Nu är han trött och glad att jag är färdig i källarn.



Som vanligt, så fick jag lite annat med mig upp.
Hittade en jättelång nätverkskabel också,
ur en annan box än router-boxen, så den tog jag med mig.
Men bortsett från datorn, så fann jag lite körkorts-böcker...
Maria sitter ju med teorin och allt, så kan se om hon vill låna böckerna.
Hon och jag kanske inte har lika böcker ens.
Så dom tog jag upp, så kan man se mer på allt innehåll.
 


Den bok om teckenspråk's inlärning som jag nämnt 
till Maria i dagarna, den boken fann jag nu, 
så även den kom med upp till lägenheten.

Sen fann jag de första häfterna av gitarrkurs.
Prenumererar faktiskt ännu på kurserna,
men då jag skaffade Wilmer, så hade jag inte tid att öva gitarr.
Drömmen att kunna spela finns ju ännu och kommer alltid vara där.
Så jag tänkte ta upp träningen och då fann jag lite grunder.
Första och andra gitarrkursen tog jag med upp.
Det räcker ett gott tag och sen har jag internet också.




Till sist så tog jag med bara några utvalda foton av alla.

2 kommentarer:

Lilliss sa...

tack för det nybakade brödet var jätte gott.....syn bara att osten var slut!

åh vad kul att du hittade boken!
teckenspråk är roligt att kunna!
lånar gärna boken ;P
fiska upp mitt minne, har ju inte använt det på jätte länge, så man har ju glömt lite!


kramar om!

Hemmet Är Min Borg sa...

du är duktig som bakar , det är ju så lätt o väldigt gott och billigt
hahaha, man får alltid med sig mera än man tänkt sig när man rotar i förrådet ,ja dem fotona får du visa
kram