lördag 27 mars 2010

A lot 2 do

Internet
Sitter nu och försöker få igång min trådlösa router, på Min dator.
Det är windows vista på min dator och drivrutiner på skivan, är till allt möjligt med inte vista.
Sökte på tillverkarens hemsida, men kom inte långt där heller.
Mitt mobila internet har ju dessvärre inte många dagar kvar.
Betalade för en månad och snart är månaden slut och måste betala igen i såfall.
Men jag tänker inte betala dubbla avgifter och ha igång två internet anslutningar.

Alltså det går ju ha en extrem lång nätverkskabel, då funkar internet.
Men datorn är så långt i från jacket man kan komma i denna lägenheten.
För konstigt nog så är tele2 jacket precis i hallen, vid entré dörren.
Det är min trådlösa router jag försöker få igång så internet funkar.

Det hela handlar om att jag måste hitta lösning att få igång det på annat sätt.
Eftersom deras drivrutiner inte gäller vista osv osv.


Ikväll
Ska snart in i duschen....
Inte riktigt än, röjer här för det ser så rörigt ut mitt i allt internet grejande och så.
Linda och Johan kommer vid 17, så får hundarna leka av sig 
på den värsta energin innan vi går upp till Maria.

Bör ha hunnit ätit och gjort mig i ordning på alla sätt, tills dom kommer.
Disk i höga staplar i köket, men jag hinner fan inte ta tag i det just nu.... *gaaah*

Ikväll är det Körslaget och ikväll åker någon ut på riktigt.
Jag har en stark känsla av att Lidköping åker ut ikväll, dessvärre.
Jag vill ju så klart ha kvar dom för att det är just min lilla hemstad.
Ska ju vara på fest hos Maria, så kan inte titta på detta, 
men vill ändå följa lite "i smyg".

Inga kommentarer: