lördag 27 mars 2010

Yesterday

.
Än så länge går det inte helt galant med internet anslutningen via min router.
Grejen är den att jag egentligen inte heller Hinner sitta med detta.
Men som jag skrev i förra inlägget, så är alla betal dagar snart slut på mitt mobila....
Behöver fått igång det nya systemet innan.


Titta så fint det blev med rosa och lila tillsammans i sängen!




Igår
Jag träffade Nettan, för vi har inte setts på lite över en månad.
Hon kom till mig och hade Candi med sig, hennes nakenhund.
 
Det uppstod lite jobbigheter i samma veva som hon kom.. dessvärre.
Fick ta bort all fokus från henne rätt så direkt, för att lösa det jobbiga som hände.
Kämpade hårt att hålla masken, men slutade med 
att hon fick trösta mig för jag bröt samman.


Men nog om det.....
Nettan hade tagit med sin fikabröd, så för att lugna nerver,
så satte jag på kaffe och sen blev det fika.
Det var AFV på 5an som tur var, så för att försöka skratta och släppa "problemen"
så fick jag anstränga mig med att inte tänka på det jobbiga 
och bara sätta fokus på att bli glad och så igen.
Hade jag inte haft besök när jag känt så här, så hade jag totalt brytit ihop 
och nog lagt mig tidigt dessutom. 
Så hade jag inte heller velat gå till Maria's fest och sånt idag. 
Hade mått för dåligt för det.

Hatar att bryta samman framför nån, därför jag isolerar mig lite när det händer.
Då kan jag samla styrka nog att kunna prata om saken flera dagar senare.
För pratar man om det jobbiga då man sitter mitt i det, så kommer sammanbrytningen.


Men nog om detta och vidare nu.....
Efter vi fikat, pratat och då mina nerver kändes mer lugna,
så började hundarna lite busa, precis när vi planerar att gå och sola.
Vi hade solningen planerad, för det är roligare att sola Med någon än själv.

Hundarna lämnades i sovrummet.
Wilmer blir stressad av att lämnas, så stressen minskar om man minimerar yta.
Candi har lite svårt att bli lämnad ensam på andra ställen än hemma dessutom.
Så vi gick och solade.
 
Kändes som evigheter i solariet! Varmt Varmt!
De sista 10 minutrarna var plågsamma och ännu värre på de sista 5.
Men oj vad färg jag fick! Solade ju dagen innan också.

När vi kom hem, så hade en olycka hänt i min säng.
Candi kan nervös kissa om hon blir lämnad där hon inte är van.
Jag försökte tjuvtvätta täcket i tvättstugan, 
men fick vänta tills föregående var klar med sin tid.
Därav blev det att jag fick vänta in torrt täcke in på natten.
 
Ville tvätta det med en gång, eftersom jag också har djur, 
så kan känna dofterna om dom hinner sätta sig för mkt.
Hade det problemet i förra lägenheten. Ett täcke som jag kunde tvätta och tvätta,
men Wilmer kände alltid doften hur rent täcket än var.
Så slutade med att jag inte kunde använda det täcket igen, alls.
Detta är mitt sista täcke, så därför ville jag tvätta direkt.

Vi tog varsin pirog efter solningen, då lakan och sånt låg i hett vatten i badkar.
Hundarna blev busiga och lekte av sig i någon halvtimma.
Jag och Nettan fortsatte prata, för vi hade ju en del att ta igen.
Inte setts på så pass länge som sagt.

Sen följde jag henne en bit och när jag var hemma igen,
så provsmakade jag faktiskt en cider med melonsmak. Oj vad god!
Sen slösurfade jag lite för att få klockan att gå så tvätten hann att torka.


Tack för sällskap, solningen och fikabrödet gumman!
Ses hos Maria sen idag!

3 kommentarer:

Nettan sa...

Ville inte skriva nåt om händelsen på min blogg ifall d skulle va nå fel i det, så därför lämnade jag ur det mesta. Men som jag sa igår så finns jag här för dig. Mig spelar det absolut ingen roll ifall man bryter ihop inför mig, det visar en mänsklig. Förlåt åter igen för att Candi råkade göra av sig på täcket, men jag sa ju till innan om d, o det är klart att hon blir lite nervös i ett nytt hem.. Hoppas du förstår! Det var jättekul att umgås, även fast det var en del tråkigheter emellan, men vi kom ju förbi det tillsammans! Kram på dig! Ses snart!

Hemmet Är Min Borg sa...

riktigt snyggt blev det i sängen,och Wilmer gör sig så fin där med:)
har du friserat han lite nu på sidorna ser det ut som
kram

Josefina sa...

Mamma: nä jag har faktiskt inget gjort med pälsen där omkring :)


Nettan: tack så mkt! ja det är ju sällan man LÅTER SIG bryta ihop nära nån annan.
Jag funderarde lite först också faktiskt, på vad jag ska skriva och inte. Ville inte säga så mkt, men sen försökte jag formulera till det någorlunda trots allt.


Kramiz på errrrrrr :)