onsdag 3 februari 2010

Byta färger?

.
Har fortfarande mkt tankar om min hund nr 2!
Det kommer så klart att vara en sheltie igen, men blir en tik på min nästa.
Jag vill ha henne till agility, kanske freestyle och hon ska vilja lära sig trick.

Färger ovan: Sobel,  Tre färgad,  och sist Blue Merle


Vad gäller ögat så funderar jag på att byta färg....
När jag valde Wilmer, alltså hund nr 1, så letade jag efter tre färgad (trf) sheltie...
Sen fann jag Wilmer, som ju är en sobel.
Har på hund nr 2 funderat på om det ska vara en blue merle (bm), eller kanske trf.
Men är nu faktiskt inne på trf igen, som den på bilden nedan alltså.


När jag bestämt färger så söker jag länge efter bra uppfödare.
En uppfödare som är noga med mentalitet på sina hundar,
så dom blir både stabila och med bra psyke/mentalitet.


 


 
 
 
Fler trefärgade som är väldigt fina, ser ni nedan:
 

 
 Samma hane på foton ovan, Zeb - Uppfödare är Eastflash



Mer foton på fina Eastflash hundar ser ni nedan:
 




Sen finns en pensionerad tik också som jag tycker är extra finns hos Eastflash.
Indra, och henne ser ni nedan: 
 

 

Vad har ni för åsikter??
Självklart ska jag besluta efter eget huvud hur som, 
men ändå kul att veta vad ni tycker är finast i färger.
 
(Kolla på fotot längst upp för att se färgerna igen)

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

sobel är ju min favorit , men en trefärgad är ju inte fel eftersom Wilmer är sobel :)
fin vovve den du visar
kram

jouline sa...

Åh en valp va mysigt :) Gillade den färgen som va på bilderna på hunden^^ jätte fin! Och tusen tack för hjälpen angående PS. Hinner inte sitta och leka med PS just nu då jag har en massa skolarbeten som ska vara inne snart men när jag får tid över så ska jag prova :)

Lilliss sa...

min favorit är tre färgad!

kram