onsdag 3 februari 2010

Mobbning

.
Dom pratar om mobbing på tv4 nyhetsmorgon nu.
Man kan maila in frågor tex och dom vill ju komma längre fram i detta med mobbning.
Jag mailade faktiskt precis och menade på:


Varför så många är rädda för att lägga sig i om mobbning?!
Skrev att jag var mobbad i många år, då både i skola och på fritiden.
Hände det hemma på gården tex i tätbebyggda bostadsområden, 
så kunde man skrika högt.. endel kunde titta ut genom fönstren och se allt,
men ingen vågade nånsin göra något åt saken, 
utan bara gick därifrån och låtsades som dom inget sett....
När mamma kontaktade skolan angående min mobbing så hände inte mkt heller..
Dom diskuterade också lite om varför man inte talar om att man är mobbad.
Jag skrev att eftersom det ändå inget händer,  mer än att man blir utpekad som utstött offentligt, 
så vill man INTE prata med tex någon vuxen.
 
 


 
 
Hoppas dom kommer någon vart i ämnet,
för även om jag inte sitter i den situationen längre,
så kommer jag ju få barn någon gång i framtiden 
och Dom ska gå på dagis, skola osv.

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Det e för jävligt att men ska bli ut satt för mobbning i skolan & det e ingen som hjälper än!! Det e en bra fråga som du ställde..
Jag e glad över att när jag slutade 9:an så slutade mobbningen för mig & det var skönt för mig att få gå i en skola som man inte vart mobbad!!

Stor kram

Lilliss sa...

det var en bra fråga!
man har själv varigt i den sitsen...
min mobbning slutade inte när jag slutade 9:an utan dom som mobbade hamnade i samma klass som jag i gymnasiet och där vart mobbningen brutalare....dom märkte ju att inget hända fast att dom gjorde saker framför rektor och lärare.....var tvungen att hoppa av gymnasiet för att komma ifrån det! så på grund av mobbning och att ingen hjälpte mig så missade jag upplevelsen att få ta studenten!...
så hoppas verkligen att dom kommer någon stans med denna fråga.....