måndag 4 januari 2010

Tele2

.
 

http://www.attila.tecknare.se/uploaded_images/tv-opium.gif



Jag har precis ringt tele2 angående min tv box som jag fick hem innan jul.
Kanalerna fungerade att titta på direkt,  men när jag kom hem 
från julfirande hos familj, strax innan nyår, så funkade inte tv kanalerna alls. 
Står lixom "inte tillgänglig" på varje köpkanal som jag ska ha.
Väntetiden i telefon kön var 10-15 min.
Det hade visst avbrutits i deras system sa hon, 
så hon fick registrera mig igen å hon fick då ta serienr på tv kortet, 
samt det nr som står under boxen, så nu är det igång imorn igen... hmmm..
 
 
 

http://www.joetek.ca/wp-content/uploads/2008/10/telemarketing.gif

 
Nu ringer ja dom igen för att fråga varför ja får räkningar för en hemtele..
Jag hade denna telefon för 2½ år sen, men avslutade abonnemanget för lite mer än ett år sen.
Eftersom det var bindningstid kvar, så skulle abonnemanget vara SLUT i mars 2009.
Men jag har ju fått avsluta Alla de abonnemang hos dom Flera ggr!
Ändå avslutas dom ju aldrig! Alla andra abonnemang hos dom är väl Helt Borta nu,
men inte min gamla hemtele tydligen!
Har ju bott på två lägenheten sen den adress jag hade min hemtele på.
Så nu ska jag be dom avsluta detta och dra tillbaka alla räkningar efter mars!
Väntetiden i telefon kön först var 20-30 min.... hmm... kul? nää!


När jag VÄÄL kom fram, så ska han koppla vidare mig!
Väntetiden var nu 15-20 min! Igen!
Dom säger att dom inte ser någon uppsägning.. inga noteringar på detta.
Eftersom det inget står om detta, 
så kan hon inte fatta beslut om det som kommit till inkasso tex.
Hon ser inte heller noteringar på att jag haft kontakt med tele2,
men jag förklarade att jag mest haft mail kontakt.
Nu ska jag skicka kopia på alla sparade mail från kontakt med tele2.
TUR at jag sparar allt sånt säger jag bara!
Jag sa ju upp telen på hösten 2008, men bindningsbid var kvar,
så detta abonnemang skull vara helt klart mars -09 som sagt.
Hon ser kontakt om detta, men att inget är gjort från tele2.
Jag menade på att räkningar efter mars ska jag ju inte betala!
Så nu ska dom ha kopior från våra mail kontakter, och sen fatta beslut därefter!
Suck suck.........


Inga kommentarer: