måndag 4 januari 2010

"Efter regn kommer solsken"

 
 Paus i slipningen!
Det är 'Filmen om Rolandz' på 4an nu så det måste jag ju bara se haha!
Han är underbar Robert Gustavsson!







Se så långt jag kommit med översta ytan på bordet.
Det krävs ett par slip med maskinen för att tränga mig igenom lacken.
Bordsskivan är en sak.....
Men sen blir det trist med alla dessa mindre detaljer och ytor som bordet har.









Blir endel damm som flyger runt, som ni ser när jag dammsugar...
Jag underhåller lägenheten efter att jag slipat en stund.
Ser alltså till att dammsuga både ovanpå bordet och på golvet runt omkring också.
Så det inte ligger tjocka lager med damm, utan underhålls ofta.


Se här då....
Katten hade lagt sig på plasten som är över soffan!
Detta var tidigare idag och som ni ser så är det ju gårdagens damm på plasten..
Katten lägger sig med pälsen överallt... och Wilmer går och är nyfiken..
Även under slipning så kan Wilmer komma nära med nosen
och det skvätter ju damm från alla håll från maskinen, så inte speciellt bra!








Nä nu ska jag titta vidare på Rolandz!! Tjingeling!


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

bordet blir görfint ,men fy så dammigt det blir ,du har o göra sen
kram