tisdag 5 januari 2010

Kupering som standard?

.

Men va f-n läser jag!!
Det började med att jag såg på facebook om en i min förra stad...
Han hade en go hund som han undra om nån vill ta hand om.
Det var visst en greyhound/dobberman och han fick lite kommentarer på sin status..
Någon undrade om den var kuperad....
Jag undrade lite mer om diskussionen, så jag googlade mer på kupering.
Fann denna länken bl.a som innehåller både bilder och bra info


http://varney.blogg.se/2008/october/kupering-standard.html



Detta är ju olagligt i Sverige, tack och lov!
På utställningar är det heller inte tillåtet, men en hund som kuperats utomlands 
Får tydligen säljas i Sverige däremot.
I länken står det dessutom att detta tydligen är Rasstandard på dobberman utomlands!
Att se kuperad ut på svans och öron!
Inget syfte heller, utan bara för människans ögons skull!
Då undrar jag hur f-n folk är funtade att utsätta djur så här!


Inga kommentarer: