tisdag 5 januari 2010

Kaffepauz

 .



 
Movie
Tittade lite på halva, till slutet av filmen "Grabben i graven bredvid".
Den var på förut på canal+ då jag startade tvn, så jag tittade klart på den.
Det är ingen favoritfilm, men den har ändå Nått som gör 
att jag vill se den varje gång den ska visas på tvn.
Jag gillar storyn av den! En bonde och en stortstadstjej.....
Helt olika världar och inte ens samma vett och etikett.
Dom börjar falla för varann, men att våga stå för att hon träffar en simpel bonde... hm..
Kärleken övervinner ändå allt till slut!
Hon älskar med honom att trots att hon har extrema dåliga sidor,
så älskar han ändå henne för just den hon är... hon är inte van vid det.
Vilket gör att hon får ett helt nytt sätt att se kärlek på.


Möbler
Ja filmen är rätt bra så sätt och man blir ju lite sugen på att träffa nån..
Jag har mig nu en kaffepaus från mitt sandpapprande på bordet.
Gav mig på lådorna för hand förut. Lättare på vissa ställen att ta för hand.
 
 



 
 
Wilmer behöver verkligen få ut sin energi känner jag.
Han är extremt skällig av att gå hemma så här och inget göra.
Han reagerar på varje person som går i trappen
och det tar minuter innan jag får honom tyst, varje gång Nån gått förbi utanför!
Men vad gör man..... jobbar ju för fullt på möbler här.
Trist att han inte får ut sina behov... han blir rätt jobbig till slut då.
Är ju mitt fel, som inte hunnit ge honom vad han behöver, nu när jag grejar.


Dream on....
Drömde förresten i natt att ja va höggravid!
Jag väntade in förlossning och försökte gå och allt för att få igång det snabbare..
Fick gå och kissa ofta mot slutet och jag kunde verkligen känna hur det närmade sig förlossning.. 
Men när det nästan var dags, när värkar började komma så vaknade jag.
Minns även hur jag i drömmen funderade på om jag ska låta förlossning bli filmad.
Var mitt första barn och jag tänkte att jag nog skulle ångra annars.
 
 



Bild tagen från nätet
 
 
Konstigt hur man kan drömma...
Nää nu måste jag ta min extremt skälliga hund! Åååååååååh!!!!


2 kommentarer:

Nettan sa...

Grabben i graven brevid är inspelad i Luleå ;) Så nu har du fått sett lite av min hemstad!

Josefina sa...

Oh fan! Det ska ja tänka på nästa gång ja ser den =P