lördag 9 januari 2010

2day

.
Har slipat på sideboard bänken fram till eftermiddagen....
Sen kom Nettan och Mattias över på en kaffe och lite prat innan dom skulle vidare.
Nettan erbjöd sig även att ha Wilmer lite imorn,
så kom kommer och hämtar honom, tar promenad och vad hon nu hittar på.
 
Jag fortsatte sen att slipa ett tag till, men så var det ut för att fixa ärenden.
Tog emot en del med byrån idag också kände jag, då ytan är så pass seg att komma igenom.
Men annat är ju fixat idag iallafall....
Tvn sitter nu på väggen, gardinfästena i hallen sitter uppe,
disken är tagen och ja... lite andra ärenden är fixat helt enkelt.
Har fått hjälp utav C-A faktiskt. Har har låtit mig vara i fred i månader nu...
Och respekterat osv, så vi har pratat lite smått under december å så...
Får se hur det leder, men lugnt har det varit i månader nu så känns bra så sätt.
 
 
Nåja
Är rätt så trött nu vill jag lova... Gick ju upp strax efter 6 imorse.
Tänkte lägga mig nu faktiskt och satsa på morgondagen istället.
Då är det bänken som gäller igen!
Plastade in alla möbler med ny och fräsch plast förut,
så imorn är det bara att köpa på precis när jag så önskar.
Byter ju plasten ibland för att kunna hålla rent lättare och med tanke på att både 
jag och djuren lever i detta också, så är jag noga med att städa ofta vid allt slipande.

Nä, nu är det faktiskt sängen som gäller..........
Tack för idag!!!


2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

förstår att du är riktigt trött efter allt slipande,det är ett slitigt arbete jag vet
kram

Carl-Arne sa...

Det var riktigt kul att få komma och se hur du hade det. Kul man kund hjälpa lite med. O tack för mat du bjöd på. Va riktigt gott. Som du sa kändes det lite overkligt att man satt vid samma bord och åt som man gjort så många gånger förut.
Hur som helst får man se lite vad som händer. Om vi ska vara vänner igen måste det vara så att man bestämmer sig för att man VILL vara vänner och sen står fast vid det i vått och torrt. Något mindre kan jag inte klara av eftersom du är så viktig för mig. Sen måste jag kunna ge dig lite andrum om vi skulle bråka men det får aldrig bli så någon mer gång att man inte kan säga att man VILL vara vänner och kan prata om problem.
Men så länge säger jag tack för dagen,, Kram