lördag 9 januari 2010

Här blir inga 'barn' gjorda.....

.
.....men däremot så har massa hänt med min sideboard!
Har nu gjort klart hela ovan ytan på bänken!
Kvar är ju sidorna, skåpluckorna, lådor och detaljer.
Detaljerna kommer jag få ta med hand, där maskinen inte kommer åt...
 
 
 Så här såg det ut när jag började idag:




 Räknar jag nu på allt jobb, som fram till idag har gett resultatet nedan,
så har det väl tagit omkring 2 timmar att få ovan ytan klar.
Har då även hunnit med lite grann av "ryggen" som sticker upp vid ovan brädan..
Listen, eller vad man kan kalla den....



 
 
Hoppas att resten som nu är kvar att slipa, inte har lika tjock-målad färg.
Men det tror jag inte, för ovan-brädan brukar ju målas lite extra,
eftersom det är den ytan man ju ställer grejer på och som ska tåla mer.

Nu har jag mig en paus, men ska sen sätta igång igen!
Vill ju ha klart allt slipande nu, så jag kan börja betsa nån gång.



Mitt hjärta - Innan läggdags igår


3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj här händer de saker ser ja, oj vad det fotot på Wilmer va bra
kram

Tiggir sa...

oj vad du har liggat i med möblerna!!
men det blir väldigt finnt!!
Kram

Lilliss sa...

jävlar vad du har jobbat gumman!
vilket bra kort på wilmer!

kram