tisdag 29 december 2009

"Tannelös"

.
.....Som vi säger det på Skaraborgs dialekten!

Det är nämligen så att jag sitter hundvakt åt Alwin sen kl 10.
Han grejade med nånting här i bakom mig.. Funderade på vad han bet på..
Då tittade jag och ser ju att det är en tand som han har tappat
och försöker äta på, men som han tappar hela tiden!
Så kul! Detta är ju tredje tanden nu (som vi vet om).

I förr går tappade han ju två, och nu idag en till då.




Mamma kommer hem vid kanske 14.30.
Idag åker jag till Norrköping igen och på torsdag är det nyår!
Katten har ju aldrig varit i nya lägenheten, så får sitta lite med honom ikväll.
Han fick ju vara här hos mamma på landet, medan jag packade och flyttade.
Så han slapp allt stress och stök omkring sig, samt att min flyttstädning underlättade.
 
 

 
 
Jag har nyligen kommit in med Wilmer och Alwin!
Vi har lekt i snön och så klart var ju kameran med mig ut.
Har inte lagt in dom fotona i datorn ännu, men ska visa er sen.
Det har varit milt ute i kanske två dagar, men nu är kylan tillbaka.
Halt är det också nu eftersom en del smälte under det milda vädret.
Men så klart vitt överallt ännu och då man går på gräset tex,
så är ytan frostig och man sjunker ner ca 1,5 dm ner mot marken,
för snön är så pass tjock ännu alltså, så varje steg är som att gå i terräng.

Idag skiner solen, så all denna ljusa snö och med sol på det....
Inte alls fel må jag lova! Så mysigt så!
Kallt, men kläder finns ju. Jag har ju termobyxor, flis och skidvantar med mig.
Samt en mysig halsduk också då... Så gör inget alls!
Hellre kallt och torrt, än milt och blött!


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja mitt lilla hjärta är tannelös nu, :)
kram