onsdag 30 december 2009

I'm@home.nu

Reste från Vinninga vid halv 5, men vi skulle in till Lidköping igen..
Det var glömt grejer i packning så var bara att hämta det.
Därefter skulle det tankas. Tanken hade varit att tanka på vägen,
men ja då håller jag med om att det är bättre att tanka INNAN, så kan man bara rulla sen.
Hade vart ännu bättre att tanka innan jag hämtades upp me.
Efter att det hämtats glömda grejer inne i Lidköping och sen tankat,
så var vi iväg på vår resa strax efter kl 17, som den hunnit bli.

Vid Falköping så började en tjock tjock dimma att falla in....
Gick inte se träd eller nått knappt....
Halt och -10 var det ju också, så det var ju bara att sakta ner och ta det lugnt.
Vi skulle förbi Kimstad, innan Norrköping, då vi väl var i Östergötland.
En tjej i bilen som skulle hämta en katt där.
Jag hade sett till att små nicka i bilen från Jönköping och strax innan Linköping.
Var så trött så det där korta slumrandet var rätt så skönt.
Sen medan katten hämtades så rastade jag Wilmer. Han gjorde både och.
Då slipper jag ju stå hemma och hålla på sen...
Kimstad är ju inte långt utanför Norrköping så bättre nu då, tänkte jag.

Var hemma strax efter kl 21 och då såg jag direkt till att alla mina foton från julen,
ska laddas upp på min dator, för hemma hos mamma har jag ju lagt in på datorn,
sen lagt över allt på picasa webalbum, så nu var det bara att hämta ner till MIN picasa.
Det var ju flera album så klart, så det fick laddas ner medan jag gjorde annat.
Snart därpå så kom Maria förbi, som vi ju bestämt.
Jag gjorde rent perkulatorn, som ju gärna vill mögla lite i botten, 
då den står i vatten när man är bortrest. Så rengör alltid med svinto noga då jag kommer hem.
 
Hon gick hemåt för lite mer än en timma sen nu, men jag har fixat med mina foton.
Jag har även rensat lite på vilka album 
som inte behöver ligga och ta onödig plats i mitt picasa.
Ska snart lägga mig här, för jag har endel att fixa på stan imorn.
Ska köpa hundmat, till apoteket och bolaget bl.a






Min perserkatt Oliver är ju med hem igen nu.
Han har ju bott hos min mamma i kanske 2 månader nu 
och har då aldrig varit i denna lägenheten.
Han har sett sig omkring och jag lyfte upp honom i fönstret tidigare, 
så nu hoppar han upp där titt som tätt. Kan se att han älskar det!
Förra lägenheten var så dum, för det var ju en gammal källarlokal, omgjord till bostad...
Fönstrena hade inga fönsterbrädor.. väggen lutade lite typ...
Så han har inte kunnat se ut i förra lägenheten, vilket han äntligen kan!
Han är ju galen i att se ut, så det är kul att han äntligen kan få göra det igen!
 

Nu ska jag försöka runda av här, så jag får sova!
Då orkar jag gå upp i tid och hinner då med allt.
Over 'n out!


3 kommentarer:

Tiggir sa...

VÄLKOMMEN HEM OLIVER=)
& självklart Wilmer & du också gumman

Hemmet Är Min Borg sa...

Tack för allt i jul ,det var verkligen roligt ,och tack för all hjälp med datorn,jag är så tacksam
kram

Josefina sa...

Mamma:
Tack själv! Och tack också för hjälp med Oliver under flytte tiderna =)