måndag 21 december 2009

Handdiska? Nej tack!

.
Jag mätte upp då jag flyttade in, att min bänkdiskmaskin FÅR plats
gott och väl på köksbänken, här till höger där kaffebryggaren nu står!



Ursäkta röran, är mitt uppe i grejande, men ville visa er..


Men igår så såg jag att det Är ett el jack i "sop-skåpet"...
Det fick mig att fundera på om det är meningen att vara plats för diskmaskin!
Jag började sen att mäta sopskåpets utrymmet och det GÅR!
Det är bara att när rörmokaren kommer hit och byter kran och rör där nere,
så får han fixa så att rören går Inåt och maskinen får plats då utan problem!
Men som rören sitter idag så går inte maskinen in helt, eftersom rören är i vägen.
Så det är ju faktiskt ENDA problemet!
Jag gillar ju INTE att SE bänkdiskmaskiner, dom ska gärna stå i ett skåp och inte på bänk.
Men i denna lägenheten så verkade endast bänken funka som plats, 
så bättre än ingen diskmaskin alls då, tänkte jag. 
Men i min lgh på Norra Promenaden, så var maskinen i grytskåpet.
Det dämpade ljudet lite, samt att det fanns bänk plats till annat
och just att man heller inte såg en gigantisk maskin stå synligt och ta över köket!



Nyfikna Wilmer råkade komma med i bild hihi


Hur som så såg jag ju el jacket i sopskåpet och mätte att det får plats,
men bara om rörmokaren då fixar så att de nya rören lutar mer inåt.
Annars kommer det ju inte gå då, men tror att han kan fixa det, så ska se med honom.
För KAN ha fixa in maskinen Där, så är det ju såååå mkt bättre än bänken!


Alltså, .jag kan städa och då grundligt på alla sätt...
Kan göra massa, men att diska undviker jag så långt jag kan!
Bor jag tillfälligt hos nån, så föredrar jag hellre att torka disken.





1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

men gud så bra att då får plats med den, ja är det uttag där så är det menat till maskinen ja, ja ska skaffa en diskmaskin jag oxå så småningom
för de e så lessamt o se disk
kram