måndag 21 december 2009

Totally Love it!

Jag var nyss ute i några få minuter, utan vantar.
Svårt att ha vantar på då man ska ta kort.
Har nu varit inne i flera minuter men sticker av kylan i fingrarna än.
Det är en jobbig, obekväm känsla! Men jag älskar vädret! Love it!
 
 



 
 
Men vi har massa snö här ännu! 
Har aldrig försvunnit, utan bara kommit mer istället.
Är jätteglad för denna vita vintern som håller i sig så länge dessutom!
Är ju som när man var yngre ju! Massa snö ju!
 
 
 




Klicka på fotona för att se större


Tänk också på att jag bor mitt inne i city av Norrköping!
Gatan utanför mig är den mest trafikerade i stan, 
därefter kommer Kungsgatan och Norra Promenaden.
 
Det står byggnader på båda sidorna om denna gatan dessutom
och som ni nog vet, så blir det en viss värme från alla fordon då.
Vilket gör att detta är extremt mkt snö på och vid en sån här varm gata!
 Vet inte hur mkt det är i parker och övriga delar än, men för att vara så här centralt 
intill både vatten och trafikerad gata, så är det underbart hur mkt snö vi fått här!
 
Kom på nyss i efterhand att det ju finns en inställning på just "snö" på min kamera.
Inte tänkt på den inställningen ju, men bra att veta. Ska prova den nästa gång.
 
ÅH! Posten kom precis! Ser att jag får pengar redan imorn! Yeeey!
Då kan jag betala räkningar vid tolv i natt alltså, om jag är uppe! Gr8
 
 








Skrev mess till Nettan för en stund sen och undrade vad hon gör idag...
Har pratat om att vi kan "sälsa" (ta sällskap alltså), till Grizzly zoo nån dag.
Jag tänkte köpa nån julklapp till Wilmer och Alwin, 
så vore kul om hon och Candi vill gå med mig och Wilmer dit.
Usch, kan inte vara kul att vara nakenhund i denna kylan..

Nettan har kommit med förslag på promenader och att träffas,
men som jag dessvärre inte kunnat Eller inte hunnit SE i tid alls..
Så får se vad hon svarar. Kanske är hon som inte kan idag istället.
Imorn reser jag mot Lidköping, så tänkte passa på att träffa alla lite innan jag åker.


1 kommentar:

Nettan sa...

Hehe, man tackar ju aldrig nej till dig :D Fastän det var freezing så var det trevligt faktiskt, o candi frös inte så :D Ha det bra i Lidköping!!