måndag 21 december 2009

Dagen före avresan....


 
 
Har haft besök tills nu.
Sov tre timmar i natt, så trött idag. Men som ni såg i förra inlägget,
så messade jag till Nettan förut och undrade om hon vill hänga med till zoo.
Hon svarade sen att hon gärna hänger med, så när hon slutat jobbet och allt,
så möttes vi upp vid ica på Kungsgatan.
 
 
 


Jag och Nettan går mot butiken med hundarna

 
Jag och Wilmer började gå hemifrån 16.30 och jag hämtade ut pengar,
sen gick vi den långa vägen mot 'Ingelsta' -området.
Vi kollade länge på allt som djurbutiken hade att erbjuda...
Wilmer fick titta på kaninerna i "glas burarna", sen kom Candi och Nettan till djuren.
Även Candi tyckte det var spännande att se på kaninerna.
Sen visade vi fåglarna för vovvarna, vilket var liiiite mer konstigt, men spännande!




Promenaden hemåt ihop, från butiken


Väl färdiga inne på Grizzly som djurbutiken heter,
så skulle jag bara springa in på Willys intill och köpa inslagspapper å lite sånt.
Så bar vår promenad iväg igen och jag hade ju kameran med mig som ni ser.
Kul att ta foton nu när det är så extra julig och vit känsla ute!
Märkte på Wilmer på hemåt promenaden att han var trött i både kropp och huvud.
Han har ju gått långt, samt att han ju upptäckt en massa redan!
Alla nya dofter, nya syner för ögat, sett på djur i burar och sett nya människor...
Så precis som matte, så var vi nu trötta!
 

 
Jag fick skiljas åt med Nettan och Candi vid Norr Tull, alltså Polishuset,
och sen traskade jag hem med Wilmer, för än var vi långt ifrån hemma!
Hade en pappkasse med julklappar från zoo också att bära på.
Har varit trevliga timmar ihop, jag Nettan och vovvarna! Tack för sällskap!
 
 
 
On my walk alone...
Messade med Maria, för hon skulle hem till mig på kvällen var bestämt,
och vi hade kontakt om när jag ska vara hemma osv.
Jag skrev att hon GÄRNA får möta mig en bit på vägen, vilket hon gjorde.
Vid hamnbron ungefär så sågs vi. Jag kom ifrån Max burger.
Var hemma kl 20 rätt så exakt faktiskt. 
 
 



 Fotade lite under sträckan jag gick ensam

 
Jag berättade för Wilmer där vi ensamma gick hemåt,
att vi ska gå och möta upp Maria på vägen nu....
JÖSSES!! Snacka om att han letade!!
Han stod även på tå i kopplet vid ett tillfälle och trodde en förbipasserande tjej kunde va Maria.
Han verkligen letade och ville hitta henne! Han är såååå glad i Maria!
 
När jag såg Maria komma mot oss vid bron, så sa jag att nu kommer Maria.
Han satte fart mot henne och jösses vad BRÅTTOM han hade mot henne!




 Sista biten hem, gick jag med Maria
 



@home.nu
Linda slutade jobbet och ville komma på kaffe, vilket gick så bra så.
Maria, Linda och jag satte oss ner och det var inte alls fel, 
med tanke på att jag och Wilmer ju gått långt och hållt igång mellan 16.30 - 20.00
Så inte alls fel att koppla av lite hemma nu. 
Linda hade med sig en liten inflyttningspresent! Tack gumman!



Inflyttningspresent - Tack Linda!

 

 Vi alla 3 är trötta och njuter av kaffe med tända ljus
 
 
Jag slog in lite paket också, medan vi tjejer satt och pratade.
Imorn reser jag till Lidköping runt kanske 13 tiden, 
så bra att paket är inslagna, så kan jag packa och sånt sen eller imorn.




Wilmer's tomteluva ska med såklart!


Tjejerna gick precis som sagt och när dom öppnar min dörr,
så möts vi av poliser som står rätt så nära! Wöw, jösses!
Lite överraskande så där.. 
Dom undrade om vi hade ringt polisen.. öhm, nää haha!
Maria lånade med sig mitt värmeelement. Jag sa till henne igår kväll att det går bra.
Jag kommer behöva det i lägenheten, men menade på att nu under jul,
så kommer det ju bara stå här och glo ändå, så hon kan låna hem det.
Hennes lägenhet är nämligen kall och det drar väldigt mkt från flera håll.


1 kommentar:

Lilliss sa...

tack så mycket för att jag får låna elementet!
ja jösses vad wilmer drog när han såg mig, han letar väldigt mycket när du säger mitt namn och blir jätte glad när han "hittar" mig!

fy fan vad rädd man blev när linda öppnade dörren och där stod polisen, det var ju inte vad man hade räknat med precis! hihi

tack för kaffet!

kräm o pöss!