söndag 6 december 2009

- Flytt Lördag -

 Nycklar är nu lämnde till killen som ska bo i gamla lägenheten.
Imorn ska värden besiktiga lägenheten, men killen har fått lov att flytta in innan.
Jag vill bara ha det gjort känner jag!
Har en nyckel till en annan adress också, som värden ska ha.
Eftersom dom byggde nya källarförråd, 
så fick jag ha tillfälligt förråd i annan kåk, nerpå samma gata.
Innan min flytt så hann ju förråden i samma kåk jag bodde i, att bli klara,
men hade fortfarande kvar lite i på andra adressen.
Så den nyckeln är den enda jag nu har kvar att lämna.
.
.
Fredag
Dagen innan flytten så kom Nettan och Candi förbi på en fika.
Det var trevlig att sitta och tjöta i ett par timmar.
Wilmer och Candi busade lite också, kul att dom håller på att hitta varann igen.
.
.
Vi tog en promenad också med hundarna, för Wilmer behövde verkligen sa han.
Försökte få lite foton vid en gran, men användes inte blixt så blev det 
både mörkt och suddigt och med blixt så blev ögon demona och mysfaktorn försvann.
.
Jag passade även på att städa nått av det sista, medan Nettan var där.
Gryt skåpet och skräpskåpet blev snabbt klart!
Candi låg vid värmeelementet, att dömma, så hade jag också gjort det som naken.
  .
.
.
Lördag
Jag la mig vid kanske 12 och vaknade vid 4, men gick upp 5.
In i duschen direkt, men jag laddade kaffet först, 
så det var klart när jag kommer ut ur duschen.
Ska ju lite grann svalna också, innan det är drickbart, så smidigt planerat.
.
Sen njöt jag lite av kaffet vid datorn...
Gjorde mig lite fräshare med foundation å så, sen körde igång.
Skrubbade lite i badrummet, eftersom det blir såna väldiga droppar överallt
och jag vill lämna lägenheten så blänkande som går.
Jag diskade och små pysslade lite för att förbereda inför dagens flytt.
.
Mattias och Nettan kom vid 8 och dom hade två tomma bananlådor med sig,
så jag packade det sista av porslinet och dom kunde skruva ner sängen,
men så upptäcker vi att man behövde ha två olika verktyg, så fick vänta med sängen.
Strax efter så kommer Linda och Johan med släpet och flytten är igång!
.
 .
3 lass och hela kvällen är till för mig att sen pyssla ordning på allt.
Säng skulle upp, soffa på plats, bord framför och tv med bänk, närmare väggen.
Sen ordnade jag upp så det står mer organiserat för övrigt och inte mitt i vägen tex.
Lådor packades upp och saker kom i skåp och lådor.
.
.
Kvällen
Efter en fika hos Maria, då jag skulle hämta Wilmer,
så gick jag och Wilmer sen ner till oss och började små pyssla.
Jag hade en hel del att nu göra, så vara bara att köra igång.
Wilmer fick bekanta sig medan jag började lite med säng och såna saker.
.
.
.
Wilmer gillar att det är fönster som man kan se ut genom, alltså inte för högt upp.
Han kan ju se ut då han sitter i min säng, och om han sitter på en stol.
Det var väldigt spännande tyckte han och riktigt tog in allt han såg.
Satt där tyst med nyfiken nack-hållning hihi
.
Jag fick kasta en hög med tom- kartonger som jag packat upp.
Fick lite ordning, men orken tog bara slut!
Maria kom ju på fika och det blev sent. Sen la jag mig faktiskt.
Wilmer's första natt i lägenheten. Min också, men han är ju annorlunda.
Han var lite små förvirrad, men gick rätt bra ändå.
Nya ljud och nya ljus osv osv.
Sen gick ibland festande folk förbi utanför, han hörde bilar osv.
Han kunde stundvis inte slappna av på samma sätt som annars.
Han tittade ut genom fönster mkt, eller hade huvudet i luften.
Annars lägger han ner huvudet och kopplar av mer..
Men det gick ändå rätt bra som sagt.

3 kommentarer:

Lilliss sa...

fan vad dåligt samvete jag har för att jag försov mig och inte hjälpte till att bära....
hoppas du ska trivas!

kram

Josefina sa...

Det ska du inte ha!
Förstår dig dock för jag har ju haft/har så dåligt samvete för att jag inte kunde hjälpa dig som både lovat och tänkt... för att valpen kom "i vägen"

Så förstår dig!
Du har hjälpt med så mkt, så jag är oerhört tacksam gumman!

*kramar om*

Lilliss sa...

jo jag vet men jag hade ju lovat, och vad gör jag jo jag sover och vaknar inte förens linda ringer!
pinsamt ju!

kramar om tillbaka